marți, 13 iulie 2010

Impresii Spania, mai - iunie 2010

Dragii mei,La fel ca in toate datile trecute, si concediul acesta a fost asteptat cu disperare ca un tarm linistit la care nu mai ajungeam odata, si la fel de greu cum s-a ivit privirii noastre lacome, la fel de repede s-a si scurs printre degetele hapsane ale timpului.
Buuun! Dar sa nu devin foarte didactica!…si sa trec la lucruri serioase.

Asa ca o sa vorbesc despre VACANATA NOASTRA.Gata, m-am intors din peregrinari asa ca o sa accesez casuta cu impresii despre calatoria noastra,ce ziceti?!

FUSE SI SE DUSE concediul, adica, nici n-am apucat bine sa intru in atmosfera de vacanta, glumesc :), caci totusi au fost 10 zile de vacantaaaaaaaaaa, ca deja trebuie sa imi setez ceasul biologic pentru reintoarcerea intre hartii, monitoare, telefoane si target-uri, bla…bla..bla…
Pe scurt, vacanta s-a desfasurat in doua parti - una cu civilizatie, cultura si gadilat spiritual (sentimentele) si neuronii intr-o tara frumoasa: Spania - Barcelona , si a doua cu salbaticie, munte, mare, apa si mangaiat sufletul...dor nebun de munte, apa si natura si putina nebunie sa nu fie cocktailul monoton :)
Acum mi-a venit o idee in minte pe care am citit-o candva, undeva si anume:“acum, ca si in epoca de piatra, valoram atat cat iubim. Pretul salvarii noastre se socoteste in unitatile de masura ale dragostei” . Asa ca eu adaptez aceasta expresie la mine…..si anume…. iubesc tot ce e frumos in viata asta...natura....apa....locurile frumoase incarcate de istorie si peisajele frumoase...iubesc relaxarea....iubesc sa calatoresc....sa visez.....iubesc....sau poate nu :)...iubesc o ascensiune montana intr-un loc unde privelistea superba iti taie respiratia si linistea te inbie intr-un mod tare placut…Deci, dragi mei, dupa cum a-ti observat deja si v-ati dat seama am revenit din frumoasa vacanta de vara. Concediul pe care l-am facut, il numim ca si pe celelalte concedii facute dea timpul anilor:” Incursiune in istoria Europei” si mai exact de aceasta data SPANIA.

Pentru ca se intampla sa fac parte din randul ”duduitelor romantice cu fior literar”(GLUMEAM), sa-i zicem asa literar cum de altfel multi mi-ati tot zis ca am mari inclinatii spre ale scrisului, ei nici de data asta nu am sa va dezamagesc si am sa incep sa imi astern gandurile si impresiile de calatorie , o sa incep chiar acum si chiar aici, de fata, un “scurt” jurnal de calatorie cum fac de fiecare data cand revenim din vacanta.
Asadar voi incepe cu niste FILE, nu de peste ( ca nu-mi place), ci de istorie - glumeam, asa mi-a placut dintotdeauna sa stiu unde sunt, si de cele mai multe ori de unde s-a plecat si cum s-a ajuns "aici".

Deci pasiunea noastra pentru vacante ma determina sa va scriu din nou si anul acesta.

As dori sa va impartasesc in cateva randulete, cu toate ca vor fii destul de multe, sper sa va inarmati cu multa rabdare ca sa cititi cu multa atentie toate randuletele scrise de mine, si sper si cu mare placere…deci... asadar experientele ultimei noastre calatorii .
Deci o sa incep prin a va relata cate ceva din ultima noastra calatorie - vacanta, din SPANIA . Ca oricare alti turisti curiosi si dornici de a vedea locuri noi si frumoase nu am ratat principalele atractii ale orasului spaniol BARCELONA.
Dar inainte de a ma apuca de povestit cu lux de amanunte vacanta noastra sa va spun cum am procedat.
Anul acesta am hotarat sa ne petrecem vacanta in Spania o parte din zilele de vacanta la Barcelona si altele intr-una din frumoasele statiuni de pe una din frumoasele Coaste ale Spaniei, Costa Daurada in frumoasa statiune Salou. Zis si facut. Am rezervat bilete de avion la Wizz Air si camerele de hotel prin Booking. com. Zborul a fost placut cu exceptia aglomeratiei de pe aeroportul Baneasa. Hotelul cochetut si aflat aproape de centrul Barcelonei, deci foarte la indemana noastra spre toate punctele turistice pe care n-i le-am propus sa le vizitam.
Deci am aterizat spre seara, mai exact la ora 19.25, ora spaniolilor in Barcelona, dupa un drum de 3 ore de mers cu masina(microbuzul) la Bucuresti si de 3 ore de zbor cu avionul cu Wizz Air care s-a comportat exemplar, desi nu mi-a venit sa cred ca n-o sa avem probleme ori cu bagajele, ori cu serviciile sau aterizarea, deci low-cost, da’ cu personalitate. Noi suntem foarte multumiti de aceasta companie de zbor cred ca v-am mai spus si in anii trecuti de ei ptr caci cu ei calatorim pe calea aerului. De data asta ne-am luat masuri de precautie la bagaje caci de ca tot romanul dupa a nu’stiu cata oare ne-am desteptat si noi si anul asta ca sa nu mai avem probleme cu bagajul, in ce sens spun probleme cu bagajul, in ceilalti ani cand am calatorit cu avionul valiza noastra a fost facuta praf…ba i-au rupt nu ‘s ce pe la ea, e drept cei de la Blue Air, ba i-au rupt manerul…ba i-au indoit o rotita…parca zici ca le-au facut in serios, asa ca sa nu mai avem astfel de inconveniente anul acesta fiecare a fost cu bagajelul lui, adica 2 trollere mici pe care am avut voie sa le luam cu noi in avion si sa le punem in cala la bagajul de mana, asa am scapat de toate problemele si mai ales de asteptatul la banda rulanta ca daca vine bagajul, daca s-a ratacit, deci am scutit atat timp cat si emotii si fel si fel de ganduri si problemute care puteau sa apara. Daca ar fi toate serviciile romanesti precum zborul pe care l-am avut noi catre Barcelona cu Wizz Air, ehe, am fi departe. Deci dupa cum v-ati dat seama anul asta am schimbat tactica calatoriei noastre de vacanta. Nu ca vreau sa le fac reclama, dar noi de vre-o 3 ani incoace mergem cu ei si suntem multumiti de compania lor, atat ca pret cat si ca servicii. Asa ca pentru vacanta cea mai buna idee e sa stai cu ochii pe zboruri low cost, de multe ori preturile sunt atat de mici ca pare o gluma caci de multe ori un drum pana la mare la noi te costa mult mai mult decat unul peste hotare. Cheltuielile cu mancarea reprezinta o parte semnificativa din bugetul unei calatorii, cel putin pentru noi caci noi nu suntem atat de mancaciosi, eu sunt mai pofticioasa din fire dar nu tin neaparat sa am 3 mese pe zi sau mai mult ; eu mananc cand m-i se face foame, doar atat si nu trebuie sa fie la ore impuse…..m-as aventura sa spun ca ptr unii e chiar a 2-a ca ordine de importanta dupa transport caci de dormit poti dormi in cort, dar de papat tot tre sa papi....ptr ca in conditiile in care te plimbi toata ziua....dar noi nu avem mari pretentii, ne asezam unde consideram noi si servim masa…comandam ceva, ori ceva tradotional de prin locurile respective sau daca nu clasica pizza sau clasicele spaghete….pe care stie tot omul sa le faca indiferent de natia care e.

Sa pleci in vacanta este cel mai minunat lucru posibil . Ce poate fi mai incintator?...mai benefic?...mai relaxant?dupa parerea mea nimic….decat sa pleci in vacanta .

Si orice colt de lume poate fi frumos daca il privesti din unghiul potrivit. Atat doar ca "plimbarea" cu avionul imi cam da batai de cap mie. Dar cine stie?!Mi-a cam fost rau de tot la intoarcere…am dat la ratuste….adica pe roamneste am »borat »…asta este, mi-a trecut apoi deci mi-a fost rau de tot. Dar daca motivatia este mare atunci treci peste. Sunt locuri cu adevarat minunate in lumea asta. Pacat ca nu avem “timp” sa le vedem si sa ne bucuram de toate. Oare exista cineva caruia nu-i place sa calatoreasca? O vacanta sau chiar si o mini vacanta de cateva zile te reconforteaza intotdeauna te scoate din stresul care te macina zilnic ca o risnita si care te face bucatele, bucatele in fiecare zi.
Asa ca,....cand afara vara se apropie, ne-am propus ca in fiecare an, caci deja a aparut o rutina la noi ca spre sfarsitul lunii mai, imediat ce da caldura si cand inca turistii nu se prea inghesuiesc sa-si i-a vacanta, sa ne programam vacanta si sa plecam unde vedem cu ochii, probabil ca exista inauntrul fiecaruia dintre noi ceva, sau macar o dorinta secreta care ne impinge la DRUM, care ne misca din nemiscare, din rutina, din plictis, din imbatranire, care ne varsa un strop de adrenalina in sange si ne trimite spre necunoscut...sa vedem locuri frumoase, satisfactia descoperirii directe a enigmaticului temperament spaniol, m-a determinat sa constat ...realitatea, indiscutabil, este foarte simpla: Spania a fost si continua sa ramana inca pentru noi o mare «necunoscuta». Domeniul ramane inca foarte «exotic», excentric, strain; dincolo de Pirinei incepe, s-ar zice, o alta lume, aproape misterioasa, care atrage si inhiba, cand nu deruteaza sau paralizeaza. Nu ma refer la cultura, istorie, arta, cultivate in liniile lor esentiale, ci la cunoasterea directa, prozaic spus, «turistica», a Spaniei...deci cunoasterea locurilor splendide spanioleze... Ma tot intreb mereu...cum poti sa ajungi sa cunosti o tara...si raspunsul e clar...doar VIZITAND-O. Deci trebuie sa calatoresti sa vezi locuri frumoase si primul pas imediat dupa ce-ti rezervi biletele de avion si de cazare, urmatorul pas este sa te documentezi ce se merita sa vezi in locul in care ti-ai propus sa calatoresti, deci documentare, adica orientare si informare prin dobandirea inca de acasa a catorva cunostinte elemetare despre geografie, istorie si cultura tarii care o ai in obiectiv sa o vizitezi, dupa parerea mea o adevarata calatorie nu se improvizeaza doar, ci trebuie studiata din timp ce si cum. Orice tara constituie un climat cultural-spiritual pentru care este necesara o mica «introducere» si chiar o oarecare afinitate. Ceea ce inseamna ca prima etapa a calatoriei a fost deja parcursa inca de acasa prin asimilarea cunostintelor prin informarea acelor locuri care merita vazute cand ajungi la fata locului. Nici o calatorie nu poate fi intreprinsa fara o minima actiune de organizare. Trebuie luata in calcul si o marja de flexibilitate a programului de calatorie pe care ti-l propui....care sa includa si situatii neprevazute....rataciri pe traseu...pierderea trenului...a autobuzului...metroului...tramvaiului...vreme urata....oboseala acumulata...etc...etc...si asa se evita situatiile de panica.
Chiar daca nu pot pune semne de egalitate intre calatoriile facute pana acuma...fiecare are ceva specific distingandu-se prin ceva si diferentiindu-se de celelalte calatorii prin diverse situatii inedite.

Deci dragii mei asta e metoda noastra pe care v-o dezvalui si voua caci nu se stie niciodata cand va va fii de folos, asa ca imediat ce ne-am luat biletele de avion cautam sa ne facem rezervare la hotel….si apoi ne apucam sa cautam harti, trasee, repere turistice pe care sa le vedem si ne strangem documentatia sa o avem la indemana in momentul zilelor de vacanta.

Deci, Spania este o destinatie turistica foarte cunoscuta si nu doar pentru ca este accesibila, ci mai ales pentru ca sunt multe orase si statiuni in care ai ce vedea si ce face. Spaniolii sunt oameni veseli si destul de relaxati incat sa poata transmite si turistului aceasta stare de spirit. Dovada – faptul ca aici toata lumea pretinde ca s-a simtit bine. Cred si eu!Sunt multe de vazut in Spania, prea multe ca sa le pot cuprinde in cateva randuri...dar am sa incerc…Voi incerca sa revin cu impresii dintr-un maricel oras al Spaniei, astazi Barcelona - desi unul dintre cele mai vizitate orase europene, Barcelona este parca gandita sa fie oras turistic. Foarte bine organizata, incepand cu sistemul de transport in comun ( au vre-o 6 linii principale de metrouri si autobuze) si continuind cu nenumaratele hoteluri, restaurante si terase, Barcelona ofera valurilor de turisti sute de motive pentru a-si cheltui banii de vacanta aici..:) si de a-si petrece timpul liber…. Barcelona este plina de cladiri istorice si moderniste, catedrale, muzee, parcuri si plaje. Sunt atat de multe de vazut, incat ar trebui sa-ti rezervi cel putin cateva zile, eu nu cred ca voi putea cuprinde totul, asa ca nu va ramane decat sa dati o fuga sa va convingeti de cele povestite de mine si cine stie poate voi ve-ti vedea mult mai multe...Orasul vechi, portuar, ofera puncte de interes mai ales in Cartierul Gotic, vestita strada – bulevard Las Rambla (prin zona asta am fost noi cazati la hotel) unde pot fi vazute catedrale, palate, muzee, case celebre si numeroase stradute pitoresti ce merita batute la picior. Orasul “nou”, sistematizat plin de strazi bine trasate, dar si de creatii ‘moderniste’, parca aflate nelalocul lor, venite din cu totul alte dimensiuni.
Capitala catalana este, de fapt, o adevarata enciclopedie culturala vie, oferind turistilor posibilitatea de a cunoaste tinuturi pline de istorie, de la ramasitele arheologice romane, la cetati medievale si pana la metropole moderne cu o arhitectura inedita.Intregul oras poarta amprenta celebrului architect Antoni Gaudi, ale carui capodopere dau Barcelonei o nota de originalitate desavarsita, principala sa opera, Catedrala La Sagrada Familia, fiind, de fapt, un simbol al capitalei catalane. Notorietatea catedralei este completata de cele peste cateva muzee care acopera domenii foarte variate (de la istorie, arta, marina, arheologie, pana la sport, arta culinara sau parfumerie), precum si de numeroasele parcuri si locuri de agrement care ofera turistilor posibilitati variate de petrecere a unui sejur de neuitat.Daca va decideti sa petreceti o vacanta in Barcelona, va trebui sa va faceti adevarata lista cu locurile pe care merita se le vizitati, pentru ca sunt extreme de multe.
Pe lista celor care nu trebuie ratate, evident sunt: Sagrada Familia a lui Gaudi este un templu imens a carui constructie a inceput cu foarte multi ani in urma si inca nu este terminata…deci se mai lucreaza la ea... In interiorul catedralei exista un muzeu care ofera detalii despre istoria cladirii, dar si despre fascinanta personalitate a lui Gaudi, al carui mormant se afla in cripta catedralei. Sagrada Familia (Sfanta Familie) este o uriasa biserica si este unul dintre cele mai vizitate monumente ale Barcelonei pentru ca impresioneaza prin arhitectura ei.Santa Maria del Mar este o splendida catedrala, este cel mai bun exemplu de arhitectura gotica din intreaga lume, cred… Legendele spun ca marinarii catalani veneau sa se roage aici inainte de a pleca in calatoriile lor pe mare.Catedrala Seu este un alt exemplu splendid de arhitectura gotica, emblematic pentru Barcelona .Casa Mila(La Pedrera) este una dintre capodoperele lui Gaudi, renumita pentru fatada sa neobisnuita si pentru terasa fantezista.Casa Battlo este la fel de celebra ca si La Perdera.
Muzeul Picasso este dedicat artei lui Pablo Picasso.Galeria Joan Miro este dedicat artei lui Joan Miro.Muzeul National de Arta al Cataloniei - muzeul adaposteste o colectie imensa de opera de arta din perioadele romana si gotica, pana in epoca moderna. Muzeul de arta Contemporana este o opera de arta. Muzeul de Istorie al Catalaniei - asa cum sugereaza si denumirea, este un muzeu specializat, dedicat istoriei catalane. Palatul Muzicii catalone - este o cladire modernista cu o fatata impresionanta.Centrul de Cultura Contemporana al Barcelonei este un muzeu foarte dinamic.
Pe langa muzeele clasice, care evoca arta si istoria Cataloniei sub diverse forme, in Barcelona exista si cateva muzee inedite prin specificul lor. Daca vreti sa diversificati itinerariul turistic, atunci nu ocoliti cateva repere turistice originale:
Muzeul Clubului de fotbal F C Barcelona - Stadionul Camp Nou daca va numarati printre fanii impatimiti ai fotbalului sau daca pur si simplu vreti sa vedeti ce inseamna fotbalul, dincolo de jocul spectaculos de pe teren, atunci nu pierdeti ocazia de a vizita unul dintre cele mai interesante muzee din lume dedicate acestui sport. De la numeroasele cupe obtinute in decursul anilor de echipa clubului, pana la informatii anecdotice despre VIP-uri, totul poate fi savurat intr-un tur complet al muzeului.

Stadionul lui F.C. Barcelona merita vizitat, nu doar de catre pasionatii fotbalului.Ai impresia ca esti intr-un teatru, nu intr-un stadion de fotbal. Este un gigant construit pe 5 etaje, fiecare etaj putand fi un stadion separat. Gazonul este impecabil, avind in jurul lui mocheta. Ambianta este deosebit de placuta iar curatenia este ca intr-o farmacie. Constructia stadionului permite intrarea si iesirea in timp scurt a tuturor spectatorilor. La fiecare palier, in spatele sectoarelor cu scaune, sint restaurante gen fast-food, automate pentru bauturi racoritoare.La tribuna principala este muzeul echipei cu o sumedenie de trofee.

Muzeul ciocolatei daca vreti sa faceti o calatorie in istoria ciocolatei…si sa degustati....:)Muzeul parfumului daca vreti sa faceti o calatorie virtuala prin istoria parfumului…sa mirositi fel si fel de arome...Muzeul figurilor de ceara….
Vizitarea muzeelor este captivanta dar iti si ia mult timp, asa ca noi ne-am rezumat doar la cele care n-i s-au parut noua ca prezinta mai mare interes si noi am combinat vizitarea muzeelor cu pauze de plimbari romantice prin parcurile barceloneze, care sunt incantatoare. Cel mai mare parc este Montjuic, amplasat pe colina cu acelasi nume, urmat de Ciutadella (parc in care se afla si cladirea Parlamentului, o gradina zoologica si cateva muzee). Unul dintre cele mai cunoscute parcuri din Barcelona este insa parcul Guell proiectat de Antoni Gaudi.
Dar dragostea de frumos si bucuria de a darui a lui Gaudi, sunt parca mai evidente in acest parc, parcul Guell, cu terasele sale din mozaic fin si casa cu forme de poveste...din "turta dulce"...aici poti vedea casute ca in povestile cu Hensel si Greter..., asa ca daca ajungeti la Barcelona trebuie sa vizitati neaparat acest parc. Parcul Guell - este o gradina cu elemente arhitectonice deosebite, situata in partea superioara a colinei El Carmel in districtul Gracia al Barcelonei.Parcul Guell este o adevarata minune a Barcelonei. Merita vizitat nu doar pentru fatada cu decoratiuni extraordinare de la intrare sau pentru a vedea casa in care a locuit Gaudi, ci si pentru privelistea splendida a Barcelonei care se poate vedea de aici. Fantana magica din Montjuic o combinatie inedita de jocuri de lumini, apa si muzica face din Fantana magica ceva cu adevarat magic… Faimoasele fantani – acest spectacol al fantinilor are loc la ore fixe de incepere si tarziu cand incepe sa se insereze afara....o adevarata splendoare...ai impresia ca apa danseaza pe ritmuri de muzica...clasica...simfonica.

Cu toate ca impresioneaza profund, Barcelona inseamna mai mult decat Gaudi: centrul orasului este dominat de catedrale, care unesc armonios mai multe stiluri arhitecturale.Nu departe se afla muzeul Picasso, gazduit intre peretii a 5 palate vechi unite intre ele, care reuneste, cronologic, colectiile artistului Gaudi. Tot aproape de centrul orasului se afla Parc de la Citadella, unde pe locul unei fortarete militare se afla acum o gradina zoologica si un Muzeu de zoologie, care prezinta un imens schelet de balena . Daca vreti sa aveti parte de o intrare triumfala in Parc, nu trebuie sa ratati Arcul de Triumf. In perimetru mai sunt si Palatul Cataloniei. Nu poti sa nu observi silueta racoroasa a Fantanii in Cascada, cu dragonii sai inaripati care poarta amprenta lui Gaudi. Daca aveti mai mult timp pentru Barcelona , este bine sa aveti in vedere ca aici exista foarte multe muzee…noi nu am avut decat 4 zile la dispozitie… Incercati, de asemenea, sa va faceti timp pentru o plimbare relaxanta prin cartierul gotic sau pe marile bulevarde - Las Ramblas, in care multimea devine un decor infinit in care te pierzi fara sa iti dai seama. Iar daca vreti cateva momente de relaxare in bataia vantului marin, plimbati-va pe una din plajele Barcelonei, ce reprezinta un punct de atractie pentru turisti. Desi apa marii nu este foarta calda la inceputul lui iunie, plajele barceloneze sunt o adevarata oaza de relaxare.
Marele bulevard - Las Ramblas sub aceasta denumire sunt reunite mai multe bulevarde care duc toate spre portul vechi Port Vell, dominat de statuia lui Cristofor Columb. Las Ramblas constituie, de fapt, zona turistica, prin excelenta, a Barcelonei.Las Ramblas este cea mai renumita promenada din Barcelona .
Piata Catalunya – km 0 al Barcelonei, este inima Barcelonei, este un important nod al sistemului de transport al orasului. Daca ai ajuns in Barcelona ca vrei sau nu vei treci obligatoriu prin aceasta piata. Este o zona de legatura intre partea veche si cea noua a orasului, este marginita de Barri Gotic, de districtul Eixample si de La Ramblas. Aici se afla si principalul punct de informare turistica.

Statuia lui Cristofor Columb - statuia il reprezinta pe Cristofor Columb aratand spre mare. Aceasta se afla in portul vechi acolo unde bulevardul Las Ramblas se termina.

Cartierul Gracia are o atmosfera profund catalana. La inceput, Gracia a fost un satuc vechi, separat de oras. Dupa construirea districtului Eixample insa, s-a creat o legatura intre Barcelona si Gracia. In cartierul Gracia se afla urmatoarele atractii si obiective turistice: Parcul Guell si vilele particulare de deasupra parcului.
Plajele Barcelonei : are mai multe la numar printre care si una de nudisti... ce ziceti va tenteaza...:) sa stiti ca e super....:)
Poble Espanyol de Montjuic - este un muzeu al satului spaniol.
Tibidabo este un deal, de unde puteti avea o vedere panoramica asupra orasului splendida…un fel de belvedere ca in Brasov ma gandesc… noi nu am mai avut timp sa-l vizitam, este singurul loc pe care l-am ratat in vizita noastra la Barcelona.

Pentru ca am fost intotdeauna de parere ca viata intreaga este o calatorie….am intarziat in a scrie aceste ganduri cu cateva zile, ptr ca din cate v-am povestit pana acuma v-ati dat seama ca anul acesta am calatorit timp de 9 zile pe melagurile frumoasei SPANIA.

Deci dupa cum v-ati dat seama primele 4 zile le-am petrecut la Barcelona…ne-am cazat aproape de centru ca sa nu pierdem timp pe drum si sa putem cuprinde cat mai multe repere turistice printre care de multe din ele am pomenit mai sus.
Alegerea hotelului s-a dovedit a fi excelenta: e pozitionat ideal pentru un turist care vrea sa profite la maxim de vacanta lui caci se afla in "mijlocul evenimentelor" care se petrec permanent pe Ramblas.Hotelul a fost destul de cochetut, deci il recomand si altora. Locatia e ideala: situat in apropierea faimoasei Rambla are in vecinatate o multime de barulete , cafenele, carciumioare traditionale sau restaurante chic. De aici poti porni sa descoperi pe jos Cartierul Gotic cu toate stradutele sale, catedrale, muzeele, terasele si micile boutiquri, dai peste mici piatete si te opresti sa bei un fresh sau o sangria . Deci daca strabati toate Rambla ajungi la mare si aici traiesti o alta bucurie: un tur pe mare . Pana acuma am tot vorbit la modul general, dar sa incep sa va istorisesc pe indelete cum a decurs VACANTA noastra....deci 4 zile la Barcelona.

31 mai 2010, dupa un drum de 3 ore strabatut pana la Bucuresti cu microbuzul, am ajuns la timp in capitala caci eu asa sunt imi place sa ajung in timp util la aeroport, asa ca am avut cateva ore bune pana cand trebuia sa ne imbarcam in avion…asa ca am facut o plimbare si pana in parcul Herastrau din Bucuresti….frumos parc si impresionant…liniste…multa verdeata, multe flori, e drept ca avem si noi locuri frumoase, dar prea putine, asa ca am facut o plimbarica de cateva ore si prin Herastrau, apoi ne-am indreptat spre aeroportul din Baneasa….primul lucru pe care l-am facut cand am ajuns in aeroport a fost sa ne cantarim bagajele…si buna idee am avut caci depaseam greutatea maxima a unui bagaj care era de 10 kg….asa ca primul lucru pe care l-am facut a fost sa-mi arunc adidasii cu care eram incaltata si sa-mi iau o pereche de saboti din bagaj care cantareau ceva cam mult, asa ca prima intamplare hazlie a si aparut…deci neprevazutul a inceput sa lucreze….ce sa zic nu mi-a parut rau de adidasi ca a trebuit sa-i arunc la cosul de gunoi pentru ca oricum nu mai erau intr-o stare prea buna, deci oricum mai devreme sau mai tarziu asta le era soarta…asa ca si-au facut veacul la cat i-am purtat pana la momentul respectiv….si asa am rezolvat problema kg in plus la bagaje…vorba lui Liviu daca nu-mi luam atatea hainute si atatia saboti nu se ajungea la acest incovenient…dar eu nu m-am panicat si imediat am si gasit solutia salvatoare….asa ca zis si facut…..asa ca spre seara am aterizat pe aeroportul EL PRAT din Barcelona.Norocul nostru ca bagajul era la noi, deci am scutit timpul de stat la banda rulanta in asteptarea bagajelor, deci avantaj mare de data asta in vacanta....de...daca ne-am luat masuri...si am schimbat tactica de calatorie.
Am ajuns cu usurinta la hotel, nici nu ne asteptam sa nimerim asa din prima, asa ca iar am castigat timp....ajunsi la hotel ne-am luat camera in primire, am facut un dusulet si am iesit la plimbare in Barcelona, deci nu am stat pe ganduri si am luat contactul cu strazile si marile bulevarde din Barcelona.... bine inteles ca am cautat sa papam undeva ca ne era fomica rau….asa ca am papat bine la un restaurant din Barcelona si dupa ce ne-am mai plimbat un pic prin port Port Vell, ne-am indreptat spre camera de hotel sa tragem un pui de somnic pana a doua zi dimineata…..asa a trecut prima zi de vacanta.

1 iunie 2010 trezirea dis de dimineata, atentie nu cu noaptea-n cap, deci undeva pe la ora 7 si un pic a fost trezirea, oricum noi suntem foarte matinali asa ca dupa ce am luat micul dejun la ora 8, asa se serveste micul dejun la spanioli, nu mai repede de ora 8, ora 9 a noastra….am pornit la drum...sa vizitam ce se putea in prima zi... asa ca am iesit pe vestita promenada a Barcelonei, Las Ramblas…si am pornit la pas de-a lungul ei…in drum am vizitat vestitele case Battlon si Mila. La Pedrera este foarte frumoasa, Casa Batlo uimitoare, dupa inca ceva drum parcurs la pas am ajuns si la vestitul Parc Guell….aici nu am intrat in parc pe la intrarea principala ci am intrat pe o intrare secundara care ne intampina cu niste cactusi imensi de mari si toti infloriti…o frumusete nu altceva….asa ca am intrat si am inceput sa ne plimbam pe cararile din parcul Guell…am tot vizitat una…alta prin parc si intr-un final am ajuns si pe vestita platforma a parcului de unde aveai o priveliste frumoasa a orasului vazuta de sus….bine inteles ca am iesit din parcul Guell pe la intrarea principala unde sunt vestite casute din « turta dulce »…si o impresionanta fantana arteziana cu niste figurine din ceramica pictata….impresionante…stilul gaudian….De la Parcul Guell ne-am indreptat pasii catre verstita Sagrada Familia…o impresionanta catedrala cara este inca in constructie si se preconizeaza ca abia in 30 de ani va fii tarminata.Sagrada este impresionatna, este mai mare decat ma asteptam. …asa ca am admirat-o din exterior si am facut cateva poze impresionante si apoi ne-am continuat drumul dar de data asta nu la pas ci cu metroul catre vestitul stadion spaniol…Camp Nou, aici dupa ce ne-am cumparat biletele de intrare in stadion…a trebuit sa stam la coada ptr ca erau peste o mie de turisti care doreau sa viziteze stadionul mai multi decat la celelalte repere turistice de pana acum….asa ca am intrat si am vizitat si stadionul…o imensitate mare….frumos aranjata si de o curatenie mai ceva ca-n farmacie….aveau o incapere unde puteai viziona diverse filmulete cu diverse pasaje din meciuri renumite ale echipei Barcelonei, o alta incapere era plina de trofeele castigate de echipa de-a lungul anilor….o alta incapere unde era un imens magazin de unde puteai sa cumperi diverse suveniruri….dupa ce am vizitat stadionul ne-am indrepatat cu metroul catre hotel….mai intai ne-am oprit pe vestita Rambla unde ne-am asezat la o terasa si am papat meniul zilei vestitul tappas al lor si am baut o carafa de sangria….vestitul vin al spaniolilor….Dupa ce ne-am pus burtica la cale ne-am dus in camera de hotel am facut o baita si am stat vre-o 15 minutele sa ne odihnim putin iar apoi am luat-o din nou la drum…de data asta spre vestitul Parc Montjuic….am tot urcat ba cu scari rulante…ba la pas si intr-un final am ajuns in varful parcului de unde si de aici aveam o splendida priveliste asupra orasului….puteam sa mergem cu telefericul sau cu funicularul, dar noi am ales mersul pe jos pentru ca doar asa poti sa admiri toate aceste locuri frumoase, doar asa iei contactul cu aceste locuri fascinant de frumoase, doar asa le poti simti cu adevarat nu plibandute cu funicularul sau cu telefericul…prin acest parc am dat peste o gramada de statuete frumoase, o gramada de parculete micute cu fantanite superbe….si de o impresionanta cetate foarte mare cu niste ziduri vechi si imens de mari…..din Parcul Montjuic am luat-o catre Stadionul Olimpic- primul stadion al Barceloniei pe care acuma se tin concursuri de atletism si concerte…, frumos stadionul, nici nu zici ca intri intr-u stadion tinand cont ca la intrarea in stadion te intampina niste statui imense ….niste cai imenisi pe care sunt niste soldati….impresionanta intrarea in stadionul Olimpic….de la stadionul Olimpic coborand pe o imensitate de scari care in mijloc au niste imense fantini arteziene…ajungi in parcul Olimpic care e foarte mare si plin de verdeata si de o liniste impresionanta….aici nu prea e tipenie de om…doar pe ici pe colo am mai gasit cativa oameni care stateau si citeau o carte sau pur si simplu contemplau peisajul….frumos si locul acesta. Coborand am ajuns la poalele parcului Montjuic unde ne-a aparut in fata o alta cladire impresionanta….Palatul Montjuic. De aici aveam o alta priveliste splendida catre vestitele fantani magice si catre piata Espania. Aici am poposit cateva ore, am papat ceva si am asteptat sa se insereze sa inceapa fantanile magice sa cante….dar degeaba….am descoperit ca stam degeaba caci au program si canta doar in anumite zile….asa ca ne-am indreptat pasii catre camera de hotel cu gandul sa revenim in urmatoarele zile sa auzim cum canta fantanile magice. Cam asa a decurs a 2-a zi de vacanta, deci am cam strabatut Barcelona in lung si-n lat mai mult la pas decat cu metroul, am parcurs cam vre-o 30 de Km pe jos dar nici nu ne-am dat seama cand am parcurs atatia Km pentru ca tot ce am vazut a fost fermecator….de o frumusete impresionanta.

2 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata , am luat micul dejun care e destul de indestulator la spanioli, deci e papica suficienta…deci pentru toti infometatii….si de data asta ne-am indreptat pasii catre plajele din Barcelona….in drum am vazut statuia lui Columb, am traversat prin port. Port Vell si ne-am indreptat spre plaje, promenada care strabatea de-a lungul plajei era plina de palmieri si de duzi, duzii ceva specific spaniolilor cum in Italia pe Coasta Amalfitana e plin de portocali, lamai si maslini…in Barcelona e plin de palmieri si duzi…bine inteles ca Liviu nu a putut sa se abtina si a trebuit sa guste delicioasele dude….si am tot mers noi pe promenada plajei din Barcelona pana ne-am oprit si ne-am racorit cu o delicioasa inghetata Magnum la o terasa pe malul marii, delicioasa inghetata si mare…apoi am degustat si prajiturile spaniolilor…si bine inteles ca ne-am asezat si la plaja….am facut si o baie in apa marii…si am cules si scoici….Liviu mi-a gasit o scoica mare…de care eu sunt tare incantata…si ma bucur de ea….o sa o asez acasa la loc de cinste intr-un frumos aranjament cu toate suvenirurile din vacanta din Spania….Cand soarele a inceput sa ne arda cu razele lui ne-am decis sa mergem sa luam masa si apoi ne-am indreptat pasii catre cartierul Gotic…frumos cartierul acesta…e plin de cladiri vechi si se deosebeste prin stradutele inguste pe care le are si cladirile vechi din piatra si inalte…..asa ca ne-am incantat privirile cu o gramda de cladiri frumoase…toate stradutele erau la fel de inguste ca strada Sforii de la noi din Brasov, poate o idee mai largi dar foarte curate, bine intretinute atat stradutele vechi cat si cladirile….la tot pasul erau magazine si restaurante, cofetarii cu o gramada de bunatati…multe piatete cu diverse statui si fantani arteziene…multe flori….asa ca a mai trecut o zi de vacanta…. In Barcelona ....stradutele din centru, din cartierul gotic te fac sa te lasi pierdut printre cladiri.Obiectivele de interes sunt mari, intinse si destul de dispersate in oras.

3 iunie 2010 - O alta zi, o alta tinta:) de aceasta data ...Montserrat…Privelistea extrem de impresionanta si frumoasa, stancile acelea ciudate (parca semanau un pic cu cele de la Meteora - Grecia).
Deci la fel, trezirea dis de dimineata, dupa ce am luat micul dejun am pornit catre metrou….si ajunsi la nu stiu ce piateta de aici am luat trenul catre vestita Manastirea Montserrat ….am mers cativa zeci de Km cu trenul si apoi la un moment dat am facut transferul cu cremaliera pana la poalele manastirii…apoi de aici am urcat aproape in varful muntelui cu funicularul unde se aflau o gramada de lacasuri sfante…ajunsi in varful muntelui am luat-o pe carari de multe la pas ca sa descoperim si alte atractii turistice….frumoase….Din varful muntelui aveai o priveliste impresionanta in jos…. Deci daca ajungeti in Barcelona, neaparat trebuie sa vezitati si Montserrat, manastirea din varf de munte – se ajunge usor, un drum scurt cu trenul si apoi cu cremaliera si funicularul sau telecabina, privelistea iti taie pur si simplu rasuflarea…. De la manastire se poate ajunge cu telefericul pe varful Sant Joan si pe “drumul crucii” la Pestera Sfanta, locul legendar unde a fost gasita Statuia Fecioarei.
De la Manastirea Monserrat ne-am intors spre seara asa ca ajunsi in camera de hotel am facut o baita si apoi ne-am indraptat pasii catre Arcul de Triumf si apoi catre fantanile magice caci se facea ora cand trebuiau sa inceapa sa cante fantanile…deja se inserase si in jurul fantanilor magice erau adunati mii de turisti care asteptau spectacolul de lumini si de muzica clasica al fantanilor magice….asa ca intr-un tarziu in noapte s-au aprins luminitele si fantanile au inceput sa cante pe muzica clasica….un spectacol ceva de extraordinar….tare m-am bucurat ca am avut ocazi sa vad si aceasta frumusete a Barcelonei….impresionante fantanile astea si cu adevarat magice asa cum le zice si numele.Tarziu in noapte am ajuns la hotel si ne-am odihnit pana a 2-a zi.

4 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata,am luat micul dejun si am mai profitat pentru aproape 2 ore de soarele de afara si ne-am dus la plaja, iar apoi ne-am intors si ne-am predat camera de la hotelul din Barcelona si am luat drumul catre frumoasa statiune Salou...de pe Costa Daurada …deci ne-am mutam la alt hotel bagajul.Ajunsi la Salou dupa un drum de vre-o ora parcus cu trenul in gara ne-a izbit o caldura sufocanta, aici deja era mult mai cald cu vre-o 5 grade mai mult decat la Barcelona, asa ca ne-am luat bagajul si ne-am indreptat catre hotel….norocul nostru caci cu harta in mana am nimerit la fix hotelul deci nu am cautat am mers la fix, parca am mai fi fost prin locurile acelea asa de bine am nimerit….ajunsi la hotel ne-a intampinat o receptionera destul de acra care nu vorbea decat spaniola, asa caci primirea nu a fost prea calda…..in comparatie cu primirea de la hotelul din Barcelona unde receptionerul era un tip tare dragut si pe deasupra vorbea si engleza….deci cotoroanta din Salou nu ne-a intampinat prea dragastos….in fine…ne-am luat camera in primire, am facut un dus si am iesit sa luam contactul cu statiunea….ne-am plimbat tot asa pe promenada care strabate plaja si am mai vazut cate una alta….Seara ne-am intors sa luam masa la hotel ptr ca aveam all inclusiv, deci depindeam de cele 3 mese de peste zi.Cina a fost foarte buna si divesificata si indestulatoare….mancarea multa si variata….multe fructe si prajituri…..pe gustul tuturora….statiunea era plina de rusi, irlandezi, britanici, nemti mai putini, chiezi, deci predominau rusii.
Deci in partea a 2-a a vacantei ne-am mutrat « cortul cu bagaje » in frumoasa statiune Salou, de pe vestita Costa Daurada din Spania…Salou este o statiune la litoral, ce se afla la aproximativ 90 de kilometri de Barcelona. Una dintre atractile principale ale acestei statiune o reprezinta complexul Port Aventura – este un parc tematic acvatic si atrage multi turisi an de an, pe mine nu ma incanta distractiile acestea tari…nu sunt amatoare de sporturi extreme cum le numesc eu…. Salou este capitala turistica a Costa Daurada datorita plajelor superbe pe care le are. Salou Promenade este una dintre cele mai frumoase atractii turistice din statiune si strabate coasta imediat adiacenta plajei Llevant Beach, cea mai mare plaja din oras,deci Salou Promenade este o strada, v-ati dat seama, de o frumusete comparabila cu Promenade des Anglais din frumoasa statiune NICE, de pe Coasta de Azur….pe care am vazut-o anul trecut…frumos a mai fost si acolo…ce m-as mai duce.

5 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata, ne-am dus la micul dejun si apoi am plecat la plaja….la amiaza am revenit la hotel sa laum masa de pranz si apoi ne-am dus la gara si ne-am urcat in tren si ne-am indreptat pasii catre o alta vestita statiune de pe Costa Daurada – TARAGONA….aici am vizitat vestitul Forum Roman un fel de "coloseum roman" conservat, ca cel de la Roma, dar mult mai mic in comparatie cu cel al italienilor, dar la fel structurat. Tarragona - orasul are mai multe situri istorice, inclusiv cateva biserici din diferite perioade istorice si un "coloseum roman" conservat.Orasul in sine este tipic spaniol, cu piatete, cafenele si baruri. Plajele sunt frumoase. Dupa ce am facut un tur al statiunii ne-am asezat la plaja pentru putin timp deoarece soarele era asa de arzator…te topeai la umbra dar la soare…noroc cu valurile marii ca mai batea briza si parea sa fie un pic mai racoare, dar tare cald era….cand nu am mai suportat caldura ne-am strans catrafusele si ne-am dus pe o terasa intr-o piateta frumoasa in centrul Taragonei si ne-am racorit cu o delicioasa inghetata. Seara am revenit in Salou la hotelul unde eram cazati pentru a lua cina.

6 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata la fel, ne-am dus la micul dejun si apoi am plecat spre Cambrils…de fapt trezirea de data asta a fost mult mai devreme decat in celelalte zile din cauza ploii torentiale si a tunetelor si fulgerelor de afara….era o vreme ploioasa….ziceai ca nu o sa se mai opreasca ploaia multe zile….dar nici nu am terminat de luat micul dejun si ploia s-a oprit instantaneu si si-a facut aparitia soarele….asa ca ne-am gandit sa vizitam alta statiune de pe Costa Daurada – Cambrils…asa ca zis si facut…ne-am indreptat pasii catre gara din Salou de unde am luat trenul si ne-am dus la Cambrils. Cambrils este o statiune mai mica si foarte linistita, cel putin asa n-i s-a parut noua la prima ora a diminetii,…sa tot fi fost trecut de ora 9 dimineata cand am ajuns la Cambrils….ne-am plimbat pe plaja unde am ramas impresionati de niste castelase facute din nisip de anumiti oameni…chiar le-am si pozat ptr ca erau adevarate opera de arta…pana acuma nu am mai vazut asa ceva de frumos facut din nisip….ne-am plimbat putin pe plaje, apoi am colindat si prin magazine si ne-am intors inapoi in Salou ptr ca iar se inorase si ne ameninta ploaia….Numai bine am ajuns in Salou caci se facuse ora mesei de pranz, asa ca ne-am dus la masa…apoi ne-am retras in camera sa tragem un pui de somn de amiaza caci nu era nici de plaja caci soarele cam se speriase de norii care-si facusera aparitia pe cer…asa ca ne-am odihnit putin…mai ales ca noaptea nu prea puteam dormii nu din cauza caldurii, pentru ca in camera la noi era destul de racoare, ci din cauza galagiei celor 3 baruri care se aflau pe strada unde era plasat hotelul nostru….vreau sa va zic ca in prima seara a fost un soc cand ne-am trezit pe la miezul nopti in urlete, rasete…o galagie de nedescris….si asa am constatat cand am iesit pe balcon ca in zona sunt cateva baruri, unul cu specific irlandez, altul britanic si inca unul oare care…si asa linistea noastra noaptea era tulburata….stiam acest lucru de pe forum-uri, citisem aceste chestii dar am zis ca nu poate fii o galagie asa de mare incat sa te deranjeze atat de tare, dar sa stiti caci persoanele care au scris acest lucru nu au exagerat caci asa era nu puteai sa adormi pana la ora 3-4 dimineata cand incepeau sa se mai linisteasca galagiosii….Intr-o seara ne-am dus si noi la vestitele baruri….am intrat in cel irlandez dar se pare ca lumea nu a fost asa de primitoare si incantata cand ne-au vazut…cred ca si-au dat seama ca nu suntem irlandezi de-ai lor asa caci am inteles din privirile lor ca nu suntem bine veniti acolo asa ca am facut stanga imprejur si ne-am dus in alt bar, cel britanic unde am fost bine primiti si ne-am simtit excelent. Nu am stat foarte mult, doar cat am baut eu un suc si Liviu o bere, am ascultat putina muzica si ne-am retras in camera de hotel in speranta ca o sa putem adormii.

7 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata, ne-am dus la micul dejun si apoi ne-am indreptat pasii catre Cap Salou…o statiune micuta, cochetuta…cu un hotel NEGRESCO asemanator cu vestitul NEGRESCO din Nice, de pe Coasta de Azur construit de celebrul arhitect roman care-i poarta numele hotelului….La Cap Salou nu am stat prea mult, asa ca ne-am intors inapoi in Salou si am profitat de soarele calduros de afara stand la plaja….Seara dupa ce am luat cina Liviu s-a dus la o terasa sa bea o bere si sa vada nu’s ce meci, eu m-am odihnit caci ma cam ajunsese oboseala si a 2-a zi urma sa plecam spre casa.

8 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata , ne-am dus la micul dejun si apoi ne-am indreptat pasii catre plaja sa ne mai bronzam un pic caci vacanta era pe sfarsite si noi nu eram prea bronzati..mai mult ce ne-am bronzat din mers caci la plaja nu prea am stat…asa ca am profitat in ultima zi de vacanta de tot soarele de pe Costa Daurada ….din Salou….Dupa masa am pregatit valizele…am aranjat hainutele frumos si gata…bagajul astepta sa il luam si sa-l ducem acasa….caci vacanta era pe sfarsite.

9 iunie 2010 la fel, trezirea dis de dimineata, ne-am dus la micul dejun si gata cu vacanta...ne strangem toate catrafusele fain frumos si ne predam cardul de la camera la receptie si ne luam la revedere de la Spania...deci ne indreptam catre aeroportul din Barcelona.... ultima zii de vacanta a fost o zi tare posomorata….a inceput sa ploua dis de dimineata de pe la ora 6 si asa a tinut-o toata ziua…doar ce a stat ploaia vre-o 45 de minutele cat am reusit sa ajungem si noi la gara ca sa nu ne ude…in rest a plouat cu galeata, torential.Tarziu in noapte am ajuns pe aeroportul Baneasa din Bucuresti dupa ce mi-a fost foarte rau pe avion si am si dat la « ratuste », asa ca mi-a fost tare rau…bine inteles ca Liviu a apasat butonul de avarie in avion si imediat a venit o stuardesa si mi-a adus un sac mare de nailon unde puteam sa dau la rate mult si bine ca nu cred ca dovedeam sa umplu sacul….a fost comica faza cand a venit cu sacul ala imens si mie imi venea sa rad cat de rau imi era….m-a amuzat faza asta. Ajunsi pe aeroportul din Baneasa ne-au asteptat niste prieteni…eu imi mai revenisem un pic dar pana acasa de vre-o 4 ori a trebuit sa opreasca amicul nostru sa ma eliberez de tot raul din mine…..asa ca am mai dat ceva la ratuste. Ajunsa acasa am facut o baita si am dormit cateva ore bune si cand m-am trezit imi era mult mai bine.

Deci SPANIA - BARCELONA, probabil unul printre cele mai frumose orase din lume?!, parerea mea ca se afla pe aceeasi lista cu Roma, Milano si Budapesta din cele vazute de mine, nu mai vorbesc de frumoasele statiuni de pe Coasta de Azur : Monte Carlo, Cannes, Menton, Nice, Eze, San Remo si sa nu uitam de splendida Venetie….si Coasta Amalfitana de la italieni…si de ce nu si oraselul italian Bergamo de care eu sunt tare indragostita.Dar sa revenim la Spania, Barcelona este orasul unde, in urma cu ceva vreme, a poposit insusi Cristofor Columb, care s-a reintors in Spania dupa ce a descoperit America. Mai mult, atmosfera mediteraneana si diversitatea locurilor fac din Barcelona una din cele mai vizitate metropole din lume cred la cati turisti am intalnit si inca nu incepuse sezonul la ei.Deci in concluzie, Barcelona este unul dintre orasele ce trebuie neaparat vizitate. Peisajele pitoresti, cartierul gotic, arhitectura cu linii indraznete a lui Gaudi, galeriile de arta ce expun opere de Picasso – sunt tot atatea motive de a vizita Barcelona .
In apropierea Barcelonei, in provincia Catalunia, se afla unele dintre cele mai frumoase statiuni ale Mediteranei. Zona de litoral din sudul Barcelonei se numeste Costa Daurada –aici am fost noi cazati (coasta de aur), cu plaje marginite de palmieri si cu un nisip fin.Dintre statiunile sale, se disting cateva: Salou, ca cea mai mare de pe coasta, cu o atmosfera calda, unde ne-am cazat si noi la un hotel frumos de 3 stele si am avut toate mesele incluse...deci cum zice romanul all inclusive. Nu am nimic impotriva celor care prefera sa mearga intr-o vacanta de genul acesta - all inclusive, dar noi suntem un alt gen de calatori, noi preferam sa avem o vacanta activa si sa ne plimbam de dimineata si pana seara tarziu prin multe locuri deosebite, decat sa stam intr-un singur loc si sa mananc 3 mese pe zi si sa lenevim la soare, acest lucru il putem face si acasa nu mai trebuie atunci sa calatorim…Pe cand noi percepem altfel calatoria….a calatorii la noi inseamna sa fim activi…intr-o continua miscare sa descoperim locuri frumoase in lume.
Oricum experienta asta cu all inclusive a fost intamplatoare pentru noi deoarece hotelul unde am gasit cazare avea aceasta optiune inclusa in pret si vreau sa va zic ca la un super pret bun, asa ca era pacat sa nu alegem aceasta optiune si sinceri sa fim nu ne-a parut rau ca am optat pentru ea….am vazut si noi ce inseamna all inclusive….ceea ce pe noi nu ne prea incanta….asa ca 5 zile nu ne-am gandit unde mancam micul dejun sau pranzul sau cina….si e drept ca nici nu am fost legati de cele 3 mese pentru ca oricum am putut merge sa vizitam si Costa Daurada, avantaj ca statiunile erau foarte aproape una de alta si nu pierdeam mult timp sa ajungem in fiecare dintre ele…asa ca ne trezeam dimineata, luam micul dejun si apoi porneam la drum….la amiaza renevean inapoi la hotel pentru a lua masa de pranz si apoi iar o luam la pas din loc sa mai vedem si alte locuri noi si interesante….iar seara reveneam la cina….pe drum ne mai luam cate-o inghetata, un suc, o prajiturica…una alta daca ne poftea sufletelul.

Asa ca am vizitat tot ce am prins, nu ne-am abtinut de la nimic si ne-a costat un pret acceptabil...Va recomand:orasul Barcelona si vinul local - sangria spaniolilor.Sangria este una din bauturile mele preferate asadar am avut o vacanta exceptionala.Cum de altfel la italieni mi-a placut Limoncello, o bautura usor alcolizata cu o puternica aroma de lamaie...iar la francezi pe Coasta de Azur am baut un vin demidulce rosu parca tare gustos.
Daca ajungeti in Barcelona, neaparat trebuie sa vezitati si Montserrat, manastirea din varf de munte – se ajunge usor, un drum scurt cu trenul si apoi cu furnicularul sau telecabina, privelistea iti taie pur si simplu rasuflarea.
Si iata primele impresii despre Barcelona.De exemplu, aici mi se pare ca majoritatea barbatilor au o parte feminina extrem de dezvoltata sa-i zic asa , dar nu chiar asa de pedanti si delicati ca italieni din Milano.
Orice ati auzi despre Barcelona, oricate poze ati vedea sau orice ati citi, nimic nu se compara cu sentimentul pe care ti-l da acest oras odata ce ai ajuns in el si ai luat contact direct cu el. Este un amestec de libertate, accentuat si de portul superb si de marea si plajele frumoase. Un mix de sentimente te inunda daca hoinaresti pe strazile Barcelonei, de la uimire cand vezi acele cladiri ciudate de pe La Pedrera la wow cand urci la Parcul Guell; pe La Rambla la fiecare pas gasesti ceva nou, strada aceea de 1 km si ceva inseamna viata intensa, sangria, personaje din filme, diversitate in ceea ce priveste oamenii. Poate cel mai tare m-a impresionat Placa d’Espanya, fantana aceea cantatoare, portile acelea si marea de oameni fascinati, plaja de camere si telefoane, de blitzuri si ochi larg deschisi, toate acestea si intreg locul mi-au dat fiori.Poate m-a fascinat atat de mult si pentru ca imi plac mult orasele port si marea, dar cert este ca Barcelona la fel ca si multele orase din Italia si statiunile de pe Coasta de Azur din Franta, m-au facut sa traiesc intre emotie si dorinta, intre nerabdare si entuziasm....Nu ai ce sa reprosezi acestui oras; cald si primitor, nebun si ametitor, tentant si bezmetic, un loc unde vrei sa revii mereu, Barcelona este un oras minunat.

Da, ne-am luat vacanta si am fugit la Barcelona si Salou, dar din pacate am revenit prin Romania noastra cea de toate zilele si e bine acasa sa stiti…i-am dus dorul mamicutei noastre si mai mult a mancarurilor gatite de manutele ei harnicute pentru copiii ei dragi.
Asa ca ajunsi acasa mamicuta ne-a asteptat cu o masa bogata si plina de bunatati….si ea a dus dorul meselor frumos aranjate caci ea singurica a papat ce a apucat nu si-a mai gatit doar pentru ea singurica, cica nu-i venea sa-si gateasca doar pentru ea.
Deci dragii mei astea sunt impresiile noastre de calatorie…a fost o vacanta perfecta…de vis…de momente neprevazute nu am prea avut parte, au lipsit cu desavarsire….nu ne-am ratacit…am gasit tot si am vazut to ce ne-am propus in timp util….parca eram de-ai casei…si acum concluzia caracteristica Spaniei….frumoasa……….incarcata de istorie…natura….mare…munte…cetati…statuette…fantani….flori…lume multa.Scarile rulamnte care te ajutau sa ajungi cu mare usurinta la obiectivele turistice este ceva specific Spaniei, pana acum nu am mai intalnit nicaieri acest lucru….cine a avut aceasta idée a fost genala caci vine in ajutorul turistilor…mai ales pentru cei mai comozi care nu le au cu mersul pe jos prea mult…..si un alt lucru specific lor este liftul de la metrou care te ajuta sa treci de po o magistrala pe alta….interesant nu….
Acestea sunt cateva spicuiri din vacanta noastra, ar mai fii multe de povestit dar am incercat sa fiu cat mai stricta sis a ma rezum la ce a fost mai important si semnificativ, nu la toate maruntisurile.
... no, ultima idee, o sa va trimit si niste poze intr-un viitor foarte apropiat ......multumesc pentru interes :) si rabdare, si o sa mai vina si alte mailuri, cum pot sa scriu cateva randuri, si evident cand am ce...:)
No ca am terminat sa astern si impresiile de calatorie caci de mai bine de 3-4 zile ma straduiesc in timpul liber sa-mi astern gandurile ....asa caci acum vin catre voi si sper sa le cititi cu mare placere.