miercuri, 21 iulie 2010

Impresii de vacanta Grecia 2007

Dragii mei,azi despre Grecia
Hai sa incep cu povestile si impresiile de vacanta....am avut o luna intreaga de repaus va dati seama ce bine a fost.....;de fapt sa va spun cum a inceput vacanta mea.......cam naspa si cam obligat fortat,adica mai repede cu o saptamana decat o programasem noi,pai de ce? o sa ma intrebati?! ptr ca inainte cu o saptamana sa plecam in concediu m-am simtit foarte rau si a trebuit sa-mi iau o saptamana de concediu medical. Dar in cele din urma pe ultima suta de metrii mi-am mai revenit o idee, asa ca incetul m-am mobilizat si am facut bagajul si am plecat in concediu in GRECIA... In fine ne-am vazut urcati in autocar pana la urma, pe drum nu mi-a fost rau, cu toate ca am rau de masina,starea mea de sanatate nu a dat semne sa se agraveze, asa ca era bine totusi si eu eram optimista ca o sa-mi fie si mai bine, incercam sa par mai vioaie ca sa nu se ingrijoreze sotiorul meu care mi-a spus ca daca e renuntam la vacanta daca nu ma simt bine, dar vacanta era platita agentiei de turism si nu vroiam sub nici o forma sa pierdem banutii si sa nu ma bucur de vacanta asa ca m-am straduit sa-mi fie bine....
In fine dupa 18 ore de mers cu autocarul am ajuns la destinatie - Paralia Katerini - Grecia. Dupa ce ne-am cazat am facut o baita si am tras un pui de somnic bine meritat ca eram franti dupa un asa drum lung dar din cauza oboselii nu am putut sa dormim prea mult asa ca ne-am mobilizat si am iesit sa vedem locurile din statiune, sa stim ce si cum. Asa ca am identificat plaja foarte usor ca era la 2-3 minutele de vila la care eram noi cazati, am vazut si o gramada de magazine si restaurante cu terase unde putem sa mancam, per ansamblu din prima zi ne-a placut statiunea. Pe plaja curat, nisip fin, apa marii limpede,f ara valuri,i n care se jucau o gramada de pestisori si meduze.Plaja foarte curata si cu toate ca erau o gramada de turisti din toate colturile lumii veniti nu era aglomerata de loc.
Am facut si cateva excursii organizate de agentia prin care ne-am luat noi biletele de vacanta si anume la manastirile de la Meteore si am fost si pe o insula, Skiathos ,cu vaporasul. Am fost foarte fascinata de excursia de pe insulita. Ptr prima oara am mers cu un vapor si culmea ca nu am avut rau de mare si ne-am distrat, am baut metaxa, am dansat,ce mai a fost distractie la maxim. Capitanul vasului era un grec pe cinste cu un foarte bun simt al umorului, ne-a invatat sa dansam greceste. Cand am ajuns pe insulita am vizitat una alta pe acolo iar apoi am avut program de plaja vre-o cateva ore pana cand am revenit din nou in Paralaia Katerini la vila unde eram cazati. In rest toate bune si frumoase, grecii foarte amabili si serviabili. Important e ca am vazut locruri foarte frumoase pe care in alta parte cu siguranta nu o sa le vedem, deci ne-a placut si ne-a priit vacanta in Grecia dupa cum o sa vedeti si din cateva poze pe care le-am selectat din cele cateva sute de poze facute de noi.
La intoarcere acasa mamicuta noastra dragalasa ne astepta cu atata drag si dor. Si noua ne-a fost tare dor de ea, abia asteptam sa o imbratisam.
Cam asta a fost vacanta noastra in mare parte, frumoasa si plina de peripetii.

Si acum completari la cele scrise cu ani in urma cand am vizitat Grecia, caci de intre timp impresiile se mai schimba caci facand comparatie si cu alte tari pe care le-am mai adaugat intre timp in palmaresul nostu de calatorii, Grecia ramane in urma celor mai recente tari vazute de noi...
METEORE - acest loc e cu siguranta unul dintre cele mai uimitoare locuri din Grecia. Un peisaj de o frumusete nepamanteana, unic in lume, cel putin ca fenomen geologic. Se spune ca manastirile din ansamblu Meteora sunt echivalentul manastirii Montserrat din Spania si chiar asa este as putea spune acum dupa ce am avut ocazia anul acesta sa vizitez si eu manastirea Monserrat, care mi s-a parut absolut superba, insa nu se aseamana cu Meteorele acestea sunt mult mai spectaculoase ca si amplasament si sunt si mai multe.
Diferenta e ca la Meteore nu am putut sta mai mult si sa ne plimbam asa de capul nostru sa le vedem pe toate, am vazut doar o meteora, restul le-am vazut de la distanta, am fost cu excursie organizata de agentia de turism prin care ne-am luat biletele de vacanta, deci nu am fost de capul nostru, pe cand la Montserrat am batut la pas tot muntele manastirii in lung si-n lat, asa ca am avut mult mai multe trairi frumoase in comparatie cu Grecia, asta e diferenta cand mergi de capul tau si cand mergi cu agentie, deci cand mergi singur ai tot timpul de pe lume sa il folosesti cum vrei tu si sa vezi tot ce-ti pofteste sufletelul, pe cand daca te lasi pe mana altora sa organizeze vezi ce vor ei, nu ce vrei tu.
Dar sa revin la Meteore, va puteti minuna numai gandindu-va cat de mult le-a trebuit sa ia piatra cu piatra, caramida cu caramida si scandura cu scandura, ca sa ajunga pana la acele inaltimi, avand doar un cos si o scara de franghie, cu adevarat impresionant.
Pentru a ajunge la manastirile Meteora, trebuie sa strabati un drum foarte ingust , ce seamana foarte bine cu un sarpe urias, care se taraste printre rape, se agata pe dealuri ca apoi sa se incolaceasca in jurul colosilor de piatra, pana ajunge in varf. Acest drum incepe din Kalambaka, orasul de unde incepe urcusul. Peisajul este incantator, atat in stanga cat si in dreapta incep sa apara aceste stanci uriase in varful carora se afla minunatele manastiri. Meteora este caracterizata de formatiuni stancoase uriase, roci gigantice sculptate de timp intr-o varietate de forme: stalagmite grii ce se ridica spre ceruri, parca sunt darurile naturii catre cei piosi ce au ales singuratatea si o viata de veneratie religioasa.
Deci, Grecia - in cateva cuvinte: statiuni agitate, peisaje stancoase, plaje ascunse, orase antice, asta inseamna Grecia. Cine viziteaza o data Grecia, va ramane impresionat toata viata, dar daca mai viziteaza si alte tari sau a vazut alte tari inaintea Greciei atunci o sa constate ca sunt tari mult mai frumoase decat Grecia. Insa si Grecia se poate mandrii cu cateva locuri frumoase, exista atata varietate si aici, in care fiecare insula greceasca ofera un amestec de minunatii pe care nu se poate sa le ratezi daca vizitezi aceasta tara. Meteora este unul din cele mai atractive obiective turistice din Grecia.
Statiunea Paralia Katerini e formata in general din vile si hoteluri nu prea mari, care arata diferit, cel putin pe exterior.Au stradute care sunt paralele cu plaja si respectiv perpendiculare pe plaja, ceea ce face mai usoara explorarea .Statiunea e plina de magazine de blanuri , piele, suveniruri si tot felul de produse. Pentru o prima vizita in Grecia , Paralia Katerini a fost o alegere OK cu toate ca , dupa ce am vizitat Skiatos, insulita greceasca, de o splendoare deosebita mi-am schimbat parerea si cred ca daca o sa mai ajung vre-odata pe pamant grecesc o sa merg sa mai vad alte insule, doar atat. Paralia Katerini este o statiune aflata in partea de vest a Marii Egee, de-a lungul Rivierei Olympia, in partea de nord-est a muntilor Olymp.Plajele din Paralia Katerini au un nisip fin, pe placul tuturor. Statiunea Paralia Katerini se remarca prin frumoasa biserica ortodoxa de culoare alba, situata chiar pe promenada de la malul marii, buna locatie.
Ce am mai remarcat prin statiune sunt maslinii, plin de maslini si palmieri.
Insula Skiathos este una dintre cele mai frumoase insule grecesti. Foarte frumos acolo, casute albe cu obloanele albastre, stradute mici si inguste, nu incape o masina, se merge cu bicicleta sau cu scuterul printre ele, marea de jur imprejurul insulei, niste taverne micute si imbietoare, magazine de souveniruri si nu numai, multe plante de toate culorile, ce sa mai....superba insula. Plaja Coconaris, plaja pinilor si a maslinilor, unde marea este limpede precum cristalul si foarte foarte curata si lina.Nisipul foarte fin si alb. Albastrul de nepatruns al marii se imbina cu verdele muntilor, parca nefiresc de frumos crescuti din mare si isi gasesc punctul comun in albul imaculat al asezarilor pitoresti. Peisajul este atit de frumos conturat incit orice incercare de reproducere a lui poate parea stingace. Cladirile imaculate, cu balconase furate parca din Romeo si Julieta, la parterul carora sute de boutiquri se adapostesc, te invita parca sa le vizitezi. Prietenoase si mai ales primitoare, toate iti fac cu ochiul iar simpla plimbare printre zidurile lor e o adevarata desfatare. Skiathos are si citeva manastiri istorice de o frumusete rara, una dintre ele am vizitat-o si noi.
Deci astea sunt si noile mele pareri despre Grecia, acum dupa ce am vazut mult mai multe tari intre timp, deci si Grecia merita vazuta caci totusi ai ce sa vezi. Pana la urma fiecare tara cu frumusetile ei, important e sa le putem vedea pe toate daca se poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu