joi, 3 februarie 2011

Margelutele mele, una din activitatile mele din timpul liber,3 februarie 2011

Aceste margelute imi sunt dragi mie ptr ca au o nunata placuta mie, un maro-galbui-transparent si in combinatie cu niste margelute negre. Si am "margeluit", cum imi place mie sa spun si 2 perechi de cercelusi la acest sirag de margelute, la alegere si o bratarica.
Margelutele acestea le am de la un amic, el le-a insirat pe ata, deci modelul ii apartine. Eu doar mi-am completat setul facand niste cercelusi si o bratarica. Siragul de margelute e din sticla de o culoare movurie si cu niste margelute alb transarent din sticla si cateva margelute mici metalice.
Cu acest sirag de margele ma mandresc tare mult ptr ca este unul dintre siragurile de margele foarte dragi mie, il iubesc la nebunie, e favoritul meu acest sirag de margelute. Siragul de margele contine cateva perlute pe care le am de la mamicuta, soacra mea, deci de la ea le-am mostenit si eu m-am gandit sa combin aceste perlute cu niste margelute negre din sticla. Apoi am facut si o bratarica si cateva perechi de cercelusi la alegere. Cercelusii favoriti mie sunt cele 2 perechi din margelutele de sticla transparente, deci acest set de margelute au o valoare sentimentala foarte mare
Uitati si alta combinatie la siragul de margelute cu perlute in combinatie cu alti cercelusi.

Acest sirag de margelute l-am facut din niste resturi de margelute pe care le-am primit de la o cunostinta. Imi daduse margelutele portocalii si nu stiam ce sa fac cu ele caci nu aveam suficiente ptr un sirag de margelute, asa ca m-am gandit sa le combin cumva si uitati ca a iesit modelasul acesta.

Acest sirag de margele este unul din preferatele mele ptr ca iti da un aer mai sic. Margelele sunt toate din sticla, deci siragul e destul de greu, il simti la gat nu gluma.

Si acest sirag de margelute ca cele portocali si margelutele albastre le-am primit tot asa niste resturi si m-am gandit cum sa le combin sa iasa un modelas pana la urma si uitati ce a iesit.

Acest pandativ e preferatul meu si personalizat...
Si acest sirag de margelute imi este drag, mai ales ca mi eimi plac combinatiile de maro, este una din culorile preferate mie.

Acest set e unul simplu, dar de efect parerea mea.

Aici am toate pandativele mele din pietre in diverse culori si forme, care-mi sunt tare dragi si practice.

Aceasta este o bratarica ptr copilasi, i-am facut-o fetitei unor perieteni de-ai nostrii.


Acest sirag de margelute verzi- albastre e ultimul sirag de margelute pe care l-am modelat de curand. Siragul de margelute original l-am primit de la o prietena si era rupt si avea alt model, dar eu l-am modificat putin si i-am mai adaugat cateva margelute de sticla.

Acest sirag de margelute negre e facut pe un fir argintat, e tare delicat.

La fel si aceste margelute maro de forme asimetrice e tot asa pus pe un fir argintat.

Aceste margelute mi-au fost tare dragi, dar dupa cateva purtari accesoriile metalice au inceput sa-si schimbe culoarea, pacat ca imi placea tare mult.

Acest sirag de margelute maro e unul foarte simplu, dar tare finut.

Uitati si alte modelase simple de bratari.

Acest sirag de margelute simple e tare de efect, combinatia de alb cu negru ii da un aer deosebit.

Margelutele astea le-am primit de la mamicuta si m-am gandit sa le insir pe ata si uitati ce a iesit.

Uitati ca am ajuns si la primul meu sirag de margelute. Cu acest sirag am inceput eu sa prin drag de "arta margeluitului" si asa am fost mandra de ce a iesit de pe manutele mele si mi-am continuat activitatea de creativitate in timpul liber.

Si iata si un sirag de margelute mov, unul din preferatul meu cand ma imbrac in culoarea mov.


Acest sirag de margelute rosii l-am margeluit in perioada Craciunului caci nu aveam nimic cu rosu si m-am gandit sa imi fac ceva si cu rosu si m-am gandit sa mai schimb stilul , de asta l-am pus pe un snur rosu pe care l-am inodat inainte sa pun margeluta si dupa ce am pus margeluta.




Acest sirag de margelute cu portocaliu l-am primit de la un amic si eu l-am combinat cu o bratarica si niste cercelusi negrii.

Margelutele astea galbene imi sunt tare dragi si le port cu placere vara.

Si inca un set de margelute la fel cu cel galben care tot asa il port vara la echipamentele mele de nuanta bleo.

Acest sirag de margelute din sticla verde inchis e culoarea mea preferata, doar ca in poza nu se distinge asa bine culoarea verde, cred ca nu am stiut eu cum sa-l pozeze.

Si inca un sirag de margelute la fel ca cel verde doar ca margelutele sunt un negru metalizat.


Imi place sa spun ca fac bijuterii cu suflet si, cred ca oricine creeaza un lucru drag, in care pune pasiune, creeaza cu suflet.
Am facut o pasiune mare pentru bijuteriile handmade, cum se numesc ele mai nou. Ele nu-mi incanta doar ochiul ci imi ofera si o stare de liniste, de placut, cat si o satisfactie interioara atunci cand creez ceva nou si unic. Am vrut pe aceasta cale sa impartasesc din experienta mea altor iubitoare de activitati creative.


A face accesorii ori alte obiecte decorative "handmade"e o forma de arta speciala, pe care am admirat-o intotdeauna! Inca mai am rabdare si timp pt a crea astfel de minunatii, macar pentru mine si ptr prietenele mele, iar pasiunea pt asa ceva a fost ascunsa intr-un colt de suflet din cauza ...avalansei vietii :)

Probabil ca aceasta indeletnicire e mai mult pentru fete, dar.... spuneti drept, nu vi se pare interesant sa faceti cu mana voastra bijuterii diverse? Recunosc cinstit ca, de cand m-am apucat de modelat diverse margelute, bratari si cercei ma simt foarte multumita de mine si sunt tare mandra. Ca sa nu spun ca am descoperit ca, de fapt, am o gramada de timp liber si atunci de ce sa nu-l folosesec facand ceva util si creativ ?! chiar ar fi pacat sa-l irosesc aiurea.

Nu-s eu plina de zorzoane dar am o groaza de margele si mereu imi fabric, asa macar sunt originale, unice, pe gustul meu. Imi aleg materia prima care mi se potriveste (imi cumpar margele, fire, inchizatori) ...mai am eu o multime de fire de matase...si adunate toate sunt minunate :)) ...oricum, e foarte tare, trebuie doar sa am timp :)) si, in plus...

Nu e greu sa margelesti, cum ii spun eu...M-am apucat de aceasta activitate in timpul liber si sa tot fie 3-4 ani de atunci si din hobby a devenit o pasiune tot mai mare. Cine se apuca de "margelit" nu se mai lasa. Sentimentul pe care il traiesti cand finalizezi o "creatie" nu se poate exprima prin cuvinte. In plus placerea cu care vei purta sau darui cadou o bijuterie creata de tine este imensa. Margelitul iti da o senzatie de liniste, de implinire, de bucurie, dar trebuie sa ai si starea necesara ptr a putea creea aceste minunatii...Stiti ca de multe ori... cateodata .. cand faci si desfaci de cateva ori..ca nu reusesti sa dai de cap modelului..iti vine sa il lasi incolo de hobby...dar daca iubesti margelutele...a doua zi o iei de la capat... Si cand mai observi ca una din bijuteriile pe care le-ai facut cu atata suflet si le-ai daruit cu atata placere unei persoane dragi tie si acea persoana poarta cu drag acea bijuterie iti creste sufletul de bucurie, cel putin asa se intampla la mine.
In ziua de azi, nimic nu e mai economic decat sa iti confectionezi singura accesoriile de care ai nevoie. Astfel s-a nascut handmade-ul (o denumire generica, care in romana nu are o traducere atat de reusita). Oricine poate sa realizeze obiecte handmade, ingredientele de care ai neaparata nevoie fiind: timp, materiale si rabdare si de ce nu si crativitate.


Pentru cine nu isi permite bijuterii create de marii designeri, dar isi doreste podoabe unicat, in modele deosebite si combinatii uimitoare, alternativa cea mai eficienta o reprezinta bijuteriile hand-made. Micile comori, create cu migala, sunt rodul pasiunii pentru texturi, forme si culori.
Imaginatia, adusa la rang de arta, se materializeaza pentru mine in bijuterii unicat pe care le confectionez cu multa dragoste si atentie.


“N-as putea spune care a fost momentul de inceput pentru lucrul cu bijuteriile hand-made… dragostea pentru pietricele colorate o aveam de cand eram copil. Mult timp am privit, am admirat si mi-am dorit sa fac si eu , dar doar atat. Inceputul a fost CAND AM AVUT CURAJUL sa ma apuc sa combin pietricelele, margelutele, culorile, sarma si diferitele accesorii”.

Ce este interesant la acest hobby este faptul ca ma deconecteaza de problemele cotidiene, ma face sa visez, ma relaxeaza total. Exista o legatura stransa intre mine si aceste bijuterii, in sensul ca le fac cu multa dragoste si atentie.

Hobby-ul meu este o placere insa viata ma depaseste uneori si nu stiu cum sa ma focalizez pe ceea ce imi place. Daca insa din hobby faci serviciu si afacere, e posibil sa il omori….cand esti obligat sa faci hobby nu mai e hobby, asta e parerea mea. Un hobby il faci si-l practici cand vrei tu, nu mereu si din obisnuinta, faci din placere... cel mai bine este sa ai libertatea sa faci ceva unicat mereu…asa cum iti trece tie prin cap si cand iti trece....Bijuteriile, e mult spus bijuterii...., margelutele mele pe care le creeez eu sunt lucruri de suflet, asa le denumesc eu...De la aceste margelute ma incarc cu personalitate si sensibilitate creatoare.

Eliberare prin arta
Handmade-ul este un hobby a unor persoane dornice de a avea o colectie de lucruri unicat si care sa le reflecte personalitatea. Aceasta arta devenita un hobby pentru atatea persoane, s-a constatat ca are un efect de calmare, relaxare si indeosebi de indepartare a energiilor negative.


Ofera-ti lucruri care sa-ti reflecte personalitatea
Asadar, daca de acum inainte te impiedici prin casa de bucati de material aparent nefolositoare, de nasturi sau bijuterii vechi pe care nu le mai porti, incearca sa-ti folosesti imaginatia si sa le trasformi, confectionandu-ti dintr-o mana de vechituri, adevarate obiecte de pret care sa-ti evidentieze nu numai creativitatea dar si personalitatea.
S-au daca nu ai curajul sa le faci tu, strange aceste resturi de margelute intr-o punguta si dami-le mie ca eu stiu sa le gasesc intrebuintare punandu-le valoarea in evidenta :)


Un comentariu:

  1. parca mi-ai citit gandurile ;)
    mai dorina, sa nu mai aud de la tine ca ai 2 maini stangi, ca ma si supar...ce am vazut aici dovedeste ca ai multa imaginatie si esti foarte priceputa... crede-ma, eu stiu ce inseamna sa stai cateodata ore intregi, sa insiri margelute pana ai un rezultat de care esti multumit. tine-o tot asa ca faci bine ce faci :*
    iar eu cred ca o sa-mi intiparesc in minte cateva modele de-ale tale, pentru ca mi-au placut tare mult!!!!

    RăspundețiȘtergere