luni, 14 februarie 2011

Ghioceii mei dragi

Oare e semn ca vine primavara?! Inca suntem la jumatea lunii februarie, cred ca primavara e inca departe de a venii inca in orasul de la poalele Tampei.

Cand vedem prima oara capetele mici si albe ale ghioceilor iesind din zapada, stim ca este un semn ca iarna e pe sfarsit. Aceste flori cu aspect atat de fragil sunt de fapt foarte rezistente, si cu cat este mai rece vremea, cu atat dureaza mai mult, unele inflorind chiar in februarie - martie.
Zilele trecute am observat caci in gradinuta mea deja au aparut 3 ghiocei de sub zapada timizi se chinuie sa-si scoata capusorul lor verde.

Zilele trecute mi-am cumparst un buchetel de ghiocei si parca niciodata pana acum nu mi s-au parut mai frumosi, mai gingasi si invingatori. Au invins inca odata gerul si zapada si si-au scos capsorul afara ca sa ne zambeasca. Cum de se intampla astfel de minuni? De ce niste floricele asa de mici si firave sunt,totusi, atat de puternice? Care dintre povestile de mai jos sa fie povestea nasterii ghiocelului?

O legenda despre originea ghiocelului spune ca dupa ce a fost alungata din rai, Eva statea si plangea. Un inger a venit sa o consoleze. De la alungare, nu mai inflorise nici o floare , dar zapada cadea fara incetare. Si cum ii vorbea ingerul Evei, acesta a prins un fulg de zapada, a suflat peste el si astfel a aparut primul ghiocel pe pamant. Floarea a inflorit si s-a nascut speranta. In Germania exista alta legenda a ghiocelului. Cand Dumnezeu a facut toate lucrurile pe pamant, el a rugat zapada sa mearga la flori si sa ia putina culoare de la ele. Una dupa alta, florile au refuzat. Atunci, foarte suparata, zapada a rugat un ghiocel sa-i dea putin din culoarea sa,i ar ghiocelul a acceptat. Ca recompensa, zapada il lasa sa infloreasca primul.

Ghiocelul simbolizeaza speranta si puritatea in limbajul florilor.

Descriere
Firavi si delicati, cu flori albe, ghioceii sunt primii care apar pe piata fiind vestitorii primaverii. Tijele lor de un verde crud, subtiri si sensibile sustin florile in forma de clopotei, ca doua aripi deschise. Desi gingasi, acestia nu rezista prea mult durata lor de viata fiind de aproximativ trei zile.

Simbolistica
Ghioceii sunt cei ce prevestesc primavara fiind simbolul sperantei si bucuriei. Ei sunt asociati rezistentei si curajului deoarece indura asprimea iernii si prevestesc vremea buna ce v-a urma sa vina. Crestinismul asociaza aceasta floare cu smerenia si umilinta fiind un exemplu demn de urmat. Englezii considera ghioceii florile inocentei si cea ce comemoreaza amintirea copiilor morti.

2 comentarii:

  1. Huh ce interesanta povestea cu iarna fara culoare! In america ( probabil si in alte tari anglofone) ghioceii sunt numiti " snowdrops" adica picaturi de zapada. Oare cate alte legende mai sunt? Anul trecut am plantat si eu cativa, insa n-am gasit soiul de acasa. Abia astept sa vad cum ies, desi nu mai imi amintesc unde i-am plantat, asa ca surpiza o sa fie dubla, asta daca iepurii infometati nu o sa scormoneasca dupa bulbi. Ce sa faci... Asa e la tara

    RăspundețiȘtergere
  2. Maria or sa iasa ghioceii. Stii cum m-am ales eu cu ghioceii din gradinuta mea?! intr-un an mi-a cumparat Liviu un buchetel de ghiocei printre care erau si cativa cu bulbi si eu cand am ajuns acasa i-am plantat imediat in gradinuta. Liviu a ras la timpul respectiv de ce am facut, dar eu am sperat in adancul sufletului meu ca anul viitor or sa dea roade, asa ca surpriza a fost imensa in urmatorul an cand inca nici nu era luna martie si ghioceii si-au facut aparitia in gradiunta exact in coltisorul in care ii plantasem cu un an in urma, si toti au rodit. Deci iti poti inchipuii ce bucurie mi-a invadat sufletul la aparitia ghioceilor plantati de manutele mele.Si culmea asta este al 2-lea an deja de cand ghioceii vin sa prevesteasca primavara in gradinuta noastra si nu doar atat sunt primele flori care dau un aspect placut gradinutei mele de flori.

    RăspundețiȘtergere