duminică, 15 august 2010

Pietrele lui Solomon, Brasov 14 august 2010

La intoarcere de La Pietrele lui Solomon am venit pe dupa ziduri si am iesit la Biblioteca Judeteana din Brasov din Livada Postei de unde se i-a masina de Poiana.

Si unul din Turnuletele de dupa ziduri.

Aleea de dupa ziduri.

Si un podulet si drumul care duce la celalalt turnulet.

Si uitati si cel de-al 2-lea turnulet.

Scoala de Muzica de langa Liceul Andrei Saguna din Brasov.

Si pe stradutele din Scheii Brasovului.

O panza de paianjen.

Si uitati si vestitele Pietre ale lui Solomon.

Si Cascada raului Solomon.

Noi am scurtat drumul catre Pietre si am luat-o pe firul apei.

Si bancutele si masuta ptr picnic.

Asta e vestita parcare de masini de la poalele Pietrelor, avantaj ca e mocca.

Si dupa cum observati circula si un autobuz pus de RAT Brasov.

Acesta e vestitul restaurant de pe vremuri unde puteai bea un ceai tare bun pe vremurile copilariei noastre.

Acum e in paragina, se darama. Pe cladire o sa observati o pictura, un soldat calare pe un cal.

Si niste biciclisti.

Pacat ca nimic nu e vesnic, nici cladirea asta chiar.

Si am ajuns si la vestitul izvor de apa dce munte.

Lumea deja a luat cu asalt zona din vale de la Pietre.

Acolo in vale se tin serbarile Junilor.

Pe drumul asta daca il urmati ajungeti in Poiana Brasov.

Si o floricica.

Si un fluturas.

Si noi am urcat pana sus pe Pietre caci suntem oameni de la munte.

Un copac cu forma ciudata.

2 pesteri.

Si primul izvor cum incepi sa urci de Pe Tocile.

Casutele scheienilor.

Si in drumul nostru a aparut si o pisicuta care tare i-a placut sa fie pozata.

Biserica de Pe Tocile.

Am ajuns Pe Tocile.

Soldatul din Piata Unirii din Scheii Brasovului.

Poza de ansamblu in Piata Unirii.

Vestita Biserica Sfantul Nicolae, din Piata Unirii.

Prima Scola Romaneasca care se afla in curtea Bisericii Sfantul Nicolae.

Vestita Casa a Profesorilor.

Si vestitul Liceu Andrei Saguna din Brasov.

Rondul din fata Portii Schei.

Poarta Ecaterina din Brasov.

Si statuia lui Johanes Honterus de langa Biserica Neagra.

Liceul Honterus din Brasov.

Emblema veche a Brasovului de pe Casa Sfatului.

Piata Sfatului din Brasov.

La ora aia asa matinala eram doar noi si porumbeii.

Si Biserica Neagra undeva in spate.

Banca Nationala din Brasov.

Vestita Biserica din Piata Sfatlui.

Intrarea pe strada Muresenilor.

Rectoratul Universitatii Transilvania din Brasov.

Casa Armatei din Brasov.

Strada Lunga din Brasov.

Dragii mei,

Intr-un alt weekend din luna august am facut o alta drumetie excursionista cum ne place noua sa o denumim si anume pana la Pietrele lui Solomon din Scheii Brasovului.

Asa ca in sambata dinaintea Sfintei Maria, 14 august 2010 am facut ochisori dis de dimineata, am pregatit merindele ptr drumetie, am papat ceva si apoi ne-am indreptat pasii catre Pietrele lui Solomon.Traseul a fost urmatorul: am urcat pe strada Lunga in sus, apoi am continuat cu urcarea pe strada Muresenilor pana in Piata Sfatului unde ne-am oprit si am facut o poza la Casa Sfatului ca sa vedeti si voi vechea emblema a Brasovului de care am sa va povestec in acest episod. Apoi ne-am continuat drumul pana in parculetul din fata vestitului liceu brasovean, Andrei Saguna, unde bine inteles ca iar am mai facut cateva poze. Ne-am continat drumul pana in Piata Unirii unde iar am facut un scurt popas ptr cateva poze si din aproape in aproape am ajuns si in Prund de unde incepe adevaratul drum catre Pietrele lui Solomon indiferent pe ce straduta ai intra. Era sa uit sa va spun ca ne-am mai oprit ptr cateva minutele si la Prima Scoala Romaneasca din Prund unde bine inteles iar cateva poze. Apoi chiar ca nu ne-am mai oprit pana la Pietrele lui Solomon, asa deci am urmat drumul pietruit pana la pietre. La poalele pietrelor candva exista un restaurant vestit pe vremea copilariei mele, tin minte ca iarna ne aducea tata la sanius in aceasta zona iar la intoarcere ca sa nu inghetam ne adaposteam in restaurant la caldurica si ne cumpara un ceai cald cu lamaie sau esenta de rom, iar tata isi lua o tuica fiarta cu piper sau scortisoara, nu mai stiu exact, dar in orice caz avea ceva prin ea tuica aia.
Acum restaurantul este in paragina si nu mai este functionabil, asa ca nu mai ai unde sa bei un ceai daca nu-ti iei de acasa in termos. Parcarea de masini a ramas neschimbata, iar drumul catre pietre la fel, doar ca pe ici pe colo au aparut cateva bancute si mese din lemn si gratare si leagane ptr copilasi. De aici incepe peisajul de vis. Drumul este strajuit de ambele parti de munti si int-o parte si in alta. In partea stanga cum urci curge si raul Solomon care are un curs foarte frumos, la un moment dat se face o cascada si apa curge tare frumos. Drumul serpuieste prin munte, taie muntele si tot urca pana sus in Poiana Brasov. Pe alocuri se gasesc izvoare de apa care izvorasc din munte, apa este potabila si foarte rece. Cand ajungi la Pietrele lui Solomon pe un platou se intind niste mese lungi, aici se tin serbarile JUNILOR.

Cetatea de la Pietrele lui Solomon este o fortificatie antica aflata pe teritoriul Brasovului. Se afla situata in zona „Intre Chietri”, cu vedere directa inspre nord-estul Tampei si cu dealul Stejeris — in ambele locuri fiind regasite alte vestigii dacice. Avea rol de refugiu pentru populatia daca a asezarilor civile dinprejur. Primele sapaturi arheologice dateaza din anii 1913, fiind efectuate de catre cercetatorul Julius Teutsch. Alte lucrari au fost facute in anii '50 (de catre A. D. Alexandrescu si I. Pop) si in anii '80 (de catre Fl. Costea, el publicand si un amplu studiu pe aceasta tema).
In urma acestor cercetari s-a putut constata o continua locuire a cetatii pe intreaga durata a neoliticului, epocii bronzului si cea a fierului. Cetatea era compusa dintr-o incinta imprejmuita cu ziduri dacice, val de pamat si palisade. Aceasta din urma este presupusa a fi avand rol de drum de rond pentru straji ori platforma pentru lupte. In incinta fortificatiei se mai afla si un turn-locuinta. Dupa o vreme, constructiile s-au inmultit prin terasarea unei parti a incintei. In acestea s-au descoperit urme de ceramica — atat comuna cat si de lux — precum si obiecte de fier. Totodata s-a semnalat existenta unei cisterne sapata in stanca, pentru apa ori provizii.
Tot prin metode arheologice a fost stabilit si sfarsitul cetatii, care s-a petrecut in timpul razboaielor daco-romane.

Astazi, zona in care se afla cetatea este de nerecunoscut, pe locul acesteia aflandu-se una din mesele junilor iar pe una din laturile turnului gasindu-se cateva trepte de piatra.
Cheile raului Solomon din Scheii Brasovului sunt cunoscute drept Pietrele lui Solomon, iar raul poarta numele aceluiasi personaj. Pietrele lui Solomon sunt la iesirea din Schei Brasovului si reprezinta un punct de atractie turistica. Peisajul de aici este deosebit de frumos si plin de legenda si istorie. Din Piata Unirii se poate ajunge pe un drum pietruit de aproximativ 2 km. Legenda spune ca un rege ungur numit Solomon a fost alungat de mama sa ptr ca si-ar fi omorat fratele si ar fi fost blestemat de aceasta sa moara de indata ce va fi vazut de catre un om de rand. Solomon a fugit calare pe calul sau si s-a refugiat in aceasta zona a tarii noastre - vestitele Pietre care mai tarziu aveau sa-i poarte numele lui Solomon.
S-a urcat in galop cu calul pana in varful muntelui si, vazand un pastor, de frica de a nu fi vazut de acesta si astfel riscand sa moara, a bruscat calul, dorind sa se intoarca. Calul insa s-a dezechilibrat si a cazut in prapastie. In locul in care a cazut, muntele s-a despicat in doua si astfel au aparut aceste doua stanci. Solomon s-a prins de un copac si la radacinile acelui copac si-a asezat coroana de pe cap pe care nu se mai considera demn sa o mai poarte. De aceea, se spune ca vechea emblema a Brasovului este coroana cu radacini, o coroana asezata pe un trunchi de copac, pe care o puteti vedea pe cladirea Muzeului Judetean din Piata Sfatului. Desi multi incearca sa dea Brasovului o origine saseasca, orasul exsita de dinaintea dacilor, numele orasului fiind tradus ca "orasul lui Cronos", zeul timpului la vechii greci.
Numele lui Solomon a ramas in constiinta populara ptr ca se suprapune numelui biblic de Solomon, fiul lui David, insa nu este vorba de acelasi personaj. In limba iudaica Solomon se traduce prin intelepciune, astfel incat Pietrele lui Solomon se traduc prin Pietrele Inteleptului, intelepciune pe care Solomon din legenda a capatat-o in ultimele clipe de viata.
Conform altei variante a legendei, Solomon a fost un rege maghiar, care se zbatea sa scape de urmaritorii sai turci pe aceste meleaguri. El a sarit cu calul peste prapastia din defileul din Schei, iar dusmanii au cazut toti in apa care, mai apoi, i-a luat numele. Astazi, multi dintre brasoveni aleg locul pentru relaxare si gratare.
Traditia Junilor din Scheii Brasovului a pastrat peste ai si ani importanta evenimentului, chiar daca junii de azi nu mai stiu legendele mostenite din batrani, chiar daca nu mai stiu de ce stramosii lor au urcat pe munte, langa aceste pietre. Pietrele lui Solomon sunt un vechi loc unde avea loc o intrecere rituala in cadrul comunitatii arhaice din zona, fiind ales cel mai viteaz dintre juni. Acesta era testat ptr virtuozitatea si curajul lui, fiind legat de un copac in padure si infometat timp de 3 zile. Dupa aceasta initiere a barbatiei si vitejiei, el putea sa se reintoarca in cadrul comunitatii sale ca un bun conducator.

Langa bancutele pe care brasovenii acum beau o bere si mananca mititei unde municipalitatea a amenajat gratare, bancute si mese din lemn, deci in aceasta zona dainuie aceste monumente ale trecutului. In zilele cu soare, brasovenii evadeaza in natura, la racoare, linga o apa curgatoare. Unul dintre cele mai cautate locuri, iubite de brasoveni si admirate de turisti, sunt Pietrele lui Solomon, o vale binecuvantata cu un peisaj de vis, dar si cu amenajari care ofera conditii civilizate, mai nou. Este considerat o adevarata oaza de liniste si verdeata.
La iesirea din Scheii Brasovului, mergand pe un drum pietruit prin padure, se ajunge la unul dintre cele mai populare locuri din oras: Pietrele lui Solomon. Peisajul salbatic al vaii, cu stinci abrupte si o cascada inalta, e presarat cu bancute, mese, leagane si locuri special amenajate ptr gratar. Daca mai adaugam si ciripitul pasarilor si fosnetul copacilor, e usor de inteles de ce acesta este locul preferat al brasovenilor, si al turistilor, ptr cateva ore sau o zi de relaxare in mijlocul naturii. Nu numai la sfarsit de saptamana, ci in fiecare zi, aici vin grupuri de oameni, sa se bucure de o aventura in natura. Ceea ce admir foarte mult este faptul ca oamenii de aici au invatat sa respecte natura. Sa n-o agreseze cu gunoaiele ramase dupa distractia lor. „Ptr ca, asa cum tu respecti natura, asa va respecta si natura darul de viata ptr om“, citeam acest lucru undeva si e cat se poate de adevarat.

La Pietrele lui Solomon exista si locuri de parcare ce e un lucru tare bun in ziua de azi.

La Pietrele lui Solomon e locul ideea si ptr o vacanta cu cortul ptr cei care iubesc drumetiile de mai multe zile. Suntem norocosi ca avem astfel de coltisoare de natura in orasul nostru natal.

Si pana la Pietrele lui Solomon nu te plictisesti caci in drum ai o gramada de repere turistice importante ptr Brasovul nostru dupa cum o sa observati si din pozele postate de mine pe blog..

Deci asa a decurs excursiunea noastra la Pietrele lui Solomon.