vineri, 1 aprilie 2011

Un top al animalelor inteligente, 1 aprilie 2011

Dragii mei m-am gandit sa mai adaug ceva nou pe blog-ul meu, ceva nou, ideea mi-a venit in timp ce lecturam aceste randulete de mai jos, asa ca nu strica sa aflati si voi anumite lucruri despre una-alta....asa cum v-am imparasit fel si fel de indeletniciri, activitati de ale mele asa ca acum va mai adaug o indeltnicire de a mea...si anume cititul....citesc mult si adun informatii , asa ca m-am gandit sa vi le impartasesc si voua, sper sa va placa si sa captez atentia cu diverse subiecte, care mai de care mai interesante zic eu, sper sa fie si ptr voi...asa ca azi am sa va fac un clasament al celor mai inteligente animale: DELFINII Sunt cele mai inteligente mamifere din lume, considerate astazi “persone non-umane”; au un limbaj propriu extreme de complex,cu peste 14000 de semnale si de sunete; vorbirea umana este lenta in comparatie cu sistemul de comunicare al delfinilor; sistemul lor nervos este foarte bine dezvoltat, iar structura celulelor nervoase este identica cu cea din creierul nostru; au demonstrate ca pot intelege perfect ceea ce le cer oamenii de stiinta, colaborand cu acestia sau provocandu-i sa se gandeasca la experimente mai dificile; fiecare delfin are persoanlitatea lui si un grad ridicat al constiintei de sine; pot gandi in perspectiva, anticipand miscarile oamenilor. PAPAGALII Invata cu usurinta cuvintele, imitand sunetele umane, dar sunt unele specii care invata si sensul cuvintelor; pot raspunde cu « da » sau « nu » la unele intrebari simple, daca sunt dresati; reusesc sa identifice obiectele din preajma lor, pe care le folosesc sa se distreze. PORCII S-au dovedit mult mai inteligenti decat ne asteptam; la circ porcii au invatat sa faca tot felul de giumbuslucuri sa se joace cu cercul si sa execute o multime de comenzi; au capacitatea de a retine ascunzatorile ptr hrana si de a recunoaste anumite obiecte in oglinda. CIMPANZEII Au o memorie fotografica de invidiat, retinand in detaliu tot ce vad in jurul lor, mult mai bine decat oamenii; pot folosi ramurile de copaci si diverse obiecte ptr a-si procura hrana; invata rapid sa interactioneze cu oamenii, folosind gesturile pe care le facem noi;sunt curiosi si descopera cu usurinta la ce folosesc anumite obiecte facute de om; se recunosc in oglinda si folosesc diverse expresii faciale ptr a se face intelesi. CIORILE Se descurca foarte bine sa procure hrana cu ajutorul obiectelor folosite de oameni; arunca nucile pe sosea, sa le sparga rotile masinilor, si asteapta culoarea rosie a semaforului sa culeaga miezul; isi pot face singure mici unelte din crengute sau sarme ca sa apuce insectele aflate in locuri stramte; arunca pietre in pahare ptr a ridica nivelul apei la ciocul lor; s-au adaptat rapid la universul urban si unii cercetatori cred ca pot fi dresate sa adune gunoaiele de pe stadioane sau parcuri. CAINII Sunt usor de dresat tocmai ptr ca sunt foarte inteligenti si inteleg rapid gesturile si intentiile oamenilor; sunt generosi si iubitori, sunt capabili sa isi jertfeasca viata ptr a salva un om aflat in pericol; anumite rase inteleg concepte dificile precum paza si protectia stapanilor, supunerea sau notiunea de familie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu