marți, 19 aprilie 2011

Acesta este iepurasul nostru de Paste care ne-a adus pe langa morcovul care-l roade cu dintisorii lui un cos cu multe dulciuri de la ciocolatele la oua de ciocolata...



Dar acum hai sa va spun si legenda IEPURASULUI:"Legenda iepurasului de Paste"

Pentru ca vine Pastele...am zis sa fac o provocare in ton...dar cum am dorit sa fiu speciala ca de obicei...:)m-am gandit...sa raspund la o intrebare...si in acelasi timp sa provoc de unde si pana unde...iepurasul de paste..?? de ce nu ursuletul de paste...sau orice alt animal...

Iepurasul de paste...este un simbol pagan...care s-a mentinut in paralel cu simbolurile crestine pascale..si are o legenda foarte draguta."Cu multi, foarte multi ani in urma, intr-o poienita dintr-o frumoasa padure plina de animalute a aparut o pasare.

Aceasta pasare era deosebit de frumoasa, cu penele in culorile curcubeului si cu triluri angelice, cum nu se auzisera mai frumoase.Nimeni nu stia de unde a venit aceasta pasare si cat avea sa ramana in acea poienita, insa toate animalutele din padure o iubeau pentru ca le incanta in fiecare zi cu cantecele ei fermecatoare.Intr-o zi, nimeni nu stie cum si cand exact, animalutele padurii au gasit pasarea frumos colorata cazuta langa batranul copac, ranita, scotand gemete de durere... gata sa moara! Speriate ca s-ar putea intampla ce era mai rau toate animalutele au dat fuga la templul Zeitei Lunii, Eostre, rugandu-se fiecare ca aceasta sa faca o minune si sa salveze maiastra pasare.Eostre le-a auzit ruga si s-a coborat sa vada ce poate face, insa in ciuda tuturor eforturilor ei era destul de greu sa mai salveze pasarea. In cele din urma, a gasit insa singura solutie prin care ii putea salva viata: aceea de a transforma maiastra pasare intr-un iepuras. Acum Iepurasul nu mai canta, dar putea in continuare sa faca oua.

Si astfel de atunci, in semn de multumire, in fiecare primavara, cand are loc echinoctiul, Iepurasul ii duce Zeitei Lunii un dar constand in ouale sale pe care le picteaza in culorile curcubeului. Si pentru ca iepurasul este o fiinta iubitoare, s-a gandit sa imparta frumoasele sale oua si alte daruri celor napastuiti si copiilor care au fost cuminti."

Puteti realiza orice obiect, bijuteri, decoratiune, felicitare, etc...care sa intruchipeze aceasta legenda si simbolul de la care am plecat: iepurasul de paste! , asa am facut eu si uitati ce idee am avut de a-mi face singurica un aranjament de Paste, un cosulet plin cu oau quilling, oua de ciocolata, diverse arnamente facute manual de amnutele mele din quilling si origamii si ca sa fac ca aranjamentul sa aibe un design si mai complex am pus si cativa iepurasi la loc de cinste si o vaza cu narcise, ce ziceti va place cum a iesit aranjamentul de Paste facut de manutele mele stangace?!....

Duminica Florilor reprezinta intrarea lui Isus in Ierusalim. In popor, aceasta ar fi inceputul Sarbatirlor de Paste.

Suntem obisnuti ca de Paste sa facem urari de bine si prosperitate, sa ciocnim oua rosii si sa ne infruptam din bucatele alese. Sunt frumoase aceste obiceiuri, placute si celor cateva zile din an le da un farmec aparte, dar scopul lor este cu totul si cu totul altul.
Daca revelionul, ziua nationala, 1 mai etc etc sunt zile de sarbatoare, de petrecere si voie buna, Craciunul, Pastele, echinoctiul de primavara sau toamna sunt sarbatori care se adreseaza spiritului.
Obinuiesc, in aglomeratie, sa privesc oamenii din jurul meu si caut sa inteleg cat de des isi amintesc ei de spirit. Sunt putini acei oameni. Le zambesc cand ii descoper si ei raspund la fel. Ma bucura enorm cand cineva din jur ia parte la bucuria pe care o simt, la emotiile pe care doresc sa le impartasesc si raspunsul acestei cautari este, pentru mine, cea mai mare bucurie.
Oamenii raspund mai repede la ganduri decat la gesturi, dar nu doresc sa-si aminteasca asta, pentru ca tot ceea ce-si amintesc doare. In asemenea momente cel care iti zambeste ca te-a regasit te cheama spre interior, acolo unde soarele nu arde, iar frigul nu ucide. - atat de frumos si de personal ! Cine mai priveste dincolo de invelisul de protectie care ne inconjoara sufletul?
Am construit ziduri menite sa ne apere si la final am descoperit ca suntem proprii nostri prizonieri. In zile ca acestea, incerc sa evadez. Uneori reusesc, alteori raman captiva. Lupta continuua.
Acolo trebuie sa aducem lumina si linistea sarbatorilor in aceste momente, adica in suflet.
Christos a inviat... din interior!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu