marți, 15 martie 2011

Gradinuta mea se trezeste la viata, 15 martie 2011

Ghioceii din gradinuta mea, am 2 feluri de ghiocei daca a-ti bagat de seama, cei clasici si acestea ca niste clopotei.

Dar hai sa va spun povestea acestor ghiocei...cum au aparut ghioceii acestia in gradinuta mea?! caci doar nu au iesit ei asa din senin....Povestea lor e tare hazlie si misterioasa....Sambata cand ne plimbam pe stradutele orasului de la poalele Tampei am zarit intr-o gradinuta multe tufe de ghiocei asa ca mi-a ramas gandul la ei si am "pus ochisorii" pe ei... asa caci, cand s-a lasa intunericul, pe seara putem venii intr-o expeditie si sa "substragem" o tufa de ghiocei...asa ca zis si facut. N-am stat prea mult pe ganduri si cand s-a lasat seara ne-am inarmat cu ustensila necesara sa putem scoate ghioceii cu tot cu bulbi ca sa putem sa le schimbam locul dintr-o gradinuta in alta...si la ora 12 noaptea cine planta ghiocei?! nimeni altcineva decat o tipa blonda care iubeste gradinaritul si florile bine inteles....Asa ca uite-asa ne-am reinoit si anul acesta gradinuta cu flori cu inca cativa ghiocei gingasi si frumosi de care eu sunt tare mandra de achizita lor...Deci asta e povestea - istorioara - misterioasa a acestor ghiocei....

Dar hai sa va mai spun cate ceva despre ghiocei, ceea ce am mai citit si m-am mai documentat eu pe net:
Cand vedem prima oara capetele mici si albe ale ghioceilor iesind din zapada, stim ca este un semn ca iarna e pe sfarsit. Aceste flori cu aspect atat de fragil sunt de fapt foarte rezistente, si cu cat este mai rece vremea, cu atat dureaza mai mult, unele inflorind chiar in martie.
Ghioceii sunt plante cu bulbi, originari din Europa si Asia. Au 2-3 frunze lungi si subtiri, de culoare verde inchis. Florile sunt albe si apar cate una la fiecare bulb, mai ales primavara devreme, dar uneori si pe la mijlocul sau sfarsitul iernii, lucru care face ca ghioceii sa fie primele plante cu bulb care infloresc.
Ghiocelul nu se prinde bine cand e plantat ca bulb uscat, adica fara frunze.
Odata ce s-au prins bine in locul in care i-ati plantat, colonia dvs. de ghiocei se va mari de la an la an.



2 comentarii:

  1. Cand credeam ca in sfarsit vine primavara... Ca se topise randul de zapada de n-am mai vazut pamantul din noiembrie.... Hop ca se puse iar pe nins. Dar inainte sa dea cu zapada din nou, am intrezarit niste incolteli de plante...insa nu pareau ghiocei -adevarul este ca nu imi amintesc unde i-am plantat. Toamna trecuta am plantat multi bulbi, care mai de care.... Sa vedem ce rodeste. Cum o mai duc ghioceii tai?

    RăspundețiȘtergere
  2. Maria, uite la noi chiar se anunta primavara puternic, caci in gradinuta mea florile se intrec care mai de care sa apara, deci deja incepe sa semene cu un covor multicolor gradinuta mea de floricele...de la primii ghiocei care se incapataneaza sa traiasca mult de tot...pana la primule...branduse...si alti ghiocei de alt neam...si bine inteles ca si zambilutele, narcisele si lalelele au deja frunzute mari si deci ma astept ca intr-un viitor apropiat sa si apara floricelele.

    RăspundețiȘtergere