luni, 17 septembrie 2012

Cetatea Sighisoarei


























Am avut la dispozitie doar cateva ore pentru a explora  orasul, asa ca am fugit repede spre cetate, mai exact spre turnul cu ceas si care a avut initial rolul de poarta a cetatii, loc care ma atrage ca un magnet de fiecare data. Chiar daca mai putin amintite si celalalte 9 turnuri ramase sunt deosebite si merita vazute: al tăbăcarilor, al cositorarilor, al giuvaergiilor, al frângherilor, al măcelarilor, al cojocarilor, al croitorilor, al cizmarilor si al fierarilor, numite dupa breslele celor care le-au construit.

Pasii ne poarta apoi pe stradutele pavate spre locuinta lui Vlad Dracul care a locuit aici intre 1431-1435, si ce senzatie deosebita este sa te afli langa o casa in care acum mai bine de 500 de ani a locuit fiul lui Mircea cel Batran si unde se presupune ca si-ar fi petrecut cativa ani si Vlad Tepes.
Continuam drumul spre scara acoperita, loc care m-a facut sa-mi pun numeroase intrebari  despre rostul ei, norocul meu ca am gasit pe net si care m-am lamurit de ce a fost acolperita pentru a proteja copii care treceau pe aici spre scoala, motiv pentru care i se spune si scara scolarilor. Ajungem la Liceul Teoretic Joseph Haltrich sau scoala din deal cum este cel mai cunoscuta si una dintre cele mai vechi scoli din zona.
De aici ne indreptam spre Biserica din deal, un lacas religios care fascineaza vizitatorul de fiecare data, un "bonus" deosebit pentru cei care fac efortul de a urca pana aici. Un loc deosebit si ma bucur ca am reusit sa ajung si aici este vechiul cimitirul evanghelic, o incursiune in trecut acum sute de ani, si de ce nu un loc ce ofera o splendida panorama a cetatii si celor vii.

Sighisoara este cea mai spectaculoasa cetate medievala din Transilvania. Atestata documentar inca din anul 1298, Sighisoara este singura cetate locuita din Romania, fiind considerata una dintre cele mai frumoase din Europa, e un pic exagerat, ptr ca am vazut cetati locuite mult mai frumoase in Europa..... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu