miercuri, 25 ianuarie 2012

Martisoare din quilling....
















O alta indeletnicire a mea in ultima vreme a fost realizarea martisoarelor, anul acesta nu a martisoarelor confectionate din lut polimeric (fimo), ci martisoare realizate prin metoda quilling


Realizarea martisoarelor este o activitate sezoniera dar, in principiu este asemanatoare cu tehnica producerii invitatiilor si felicitarilor. Ca urmare, incercati-va mana si veti avea de lucru tot anul...:), nu numai in lunile premergatoare martisorului ptr ca ruland fasiute de hartie puteti face nu doar martisoare, ci si bijuterii deosebite si tablouri si felicitari si invitatii de nunta si multe alte decoratiuni cu aceasta metoda ptr diverse ocazii.

Noua serie a mea de martisoare handmade, mici si delicate, realizate prin tehnica quilling, au luat forma unor flori si a unor fluturasi usor stilizate zic eu si s-au hotarat sa infloreasca anul acesta in pieptul celor dragi dumneavoastra. Cam asta a iesit de pe manutele mele dupa cum a-ti observat deja in pozele care le-am postat mai sus..

Dorind ca anul acesta martisoarele mele sa fie mai frumoase decat cele confectionate anul trecut din fimo si mai elegantele chiar sper ca ele fac tot posibilul pentru a atrage atentia si mai mult anul acesta.
Asa ca alegand cu atentie doar culorile ce le-ar avantaja pe martisoarele mele, fara se impodobesc in exces modelul a rezultat ceea ce vedeti.
Astfel, o noua famile de martisoare s-a pregatit de sarbatoare, fara a uita sa poarte cu drag firul de martisor, cel mai de pret accesoriu al primaverii in culorile specifice martisorului alb si rosu.

Martisorul este un gest frumos acordat ca vestitor al primavarii. De cele mai multe ori martisorul are pandantiv cu o copita de cal sau un trifoi cu patru foi pentru noroc, putand avea insa forme variate in functie de imaginatia fiecaruia. Trasatura caracteristica a acestui obicei romanesc este ca martisorul apare mereu purtand ata alba si ata rosie cu care e infasurat

Cu o vechime de peste 8000 ani, atestata prin descoperiri arheologice, sarbatoarea martisorului a cunoscut un bogat bagaj de obiceiuri cu originea in credintele si practicile agrare.

Snurul martisorului insemna impletirea inseparabila a celor doua sexe, permanenta miscare a materiei sau continuitatea vietii dupa moarte.

Cunoscutul snur din fire impletite, de culori albe si rosii, reprezentand simbolul primaverii, norocului si bunastarii a fost si este nelipsit la aceasta sarbatoare fiind daruit indeosebi fetelor si femeilor incepand cu 1 martie .
Astazi daruirea unui martisor unei persoane de sex feminin este un prilej de bucurie.
Snurul este insotit de mici cadouri - obiecte decorative: flori, animalute sau reprezentativul ghiocel vestitor al primaverii.
De multe ori aceste obiecte transmit un mesaj, sau urmaresc sa dea gestului o anumita semnificatie.
Asa ca dragii mei am fost urmarita de ideea de a realize alte modele de martisoare de ceva vreme si am pus in practica aceste ideii nazdravane si indraznete ale mele ,as putea spune ca ideile indraznete sunt precum pionii de sah care inainteaza; pot fi infranti, dar stau la baza unui joc castigat, am facut aceasta comparative si paralele in speranta ca ceea ce o sa vedeti o sa va placa, sau cine stie poate nu…atunci din acest joc de ideii indraznete sunt 2 varainte pot iesii invingatoare…daca va plac operele mele de suflet sau invinsa daca nu va plac…dar parerea mea este ca atata timp cat nu a-ti incercat sa vedeti cu cata migala, rabdare, imaginatie, si cu cat suflet se fac astfel de “capodopere” nu aveti nici un drept sa spuneti ca nu va plac, puteti fii doar neutrii….

6 comentarii:

  1. Foarte frumoase martisoarele tale, in special fluturii :) Imi plac tare mult! Eu ma tot gandesc la un set de bijuterii din quilling de Martisor...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Doris si mie imi plac fluturasii. Am sa postez urmatoarele zile si restul de martisoare facute in weekend-ul acesta si sper sa-ti placa, sunt modele si mai deosebite parerea mea, asa zic eu caci imi plac si mai mult decat primele, acum cumparatori sa am....

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Toate sunt frumoase, dar fluturasii ma incanta si pe mine cel mai mult! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ti-am vazut si eu blogul si mi-au placut mult martisoarele tale cu trandafirasi, spuer si animalutele sunt dragute

    RăspundețiȘtergere