miercuri, 18 mai 2011

Un buchet de flori






Dragii mei intr-o zi cand m-am dus acasa dupa munca ma astepta acest buchet de flori sa-l pun in vaza, l-am primit de la o prietena de-a lui mamicuta, tare m-am bucurat de aceste floricele. Liliacul are un parfum imbietor si e asa de batut si puternic mirositor...



Dar acum ca a venit vorba de liliac, am si eu 2 dar puieti, deci mici, in gradinutea mea cu flori intr-un colt dar nu a inflorit nici anul acesta, cine stie poate la anul....




Dar hai sa va spun si legenda liliacului, daca tot v-am obisnuit cu legendele florilor in ultima vreme...


Legendele florii de liliac

O straveche legenda greceasca povesteste cum tanarul Pan , zeul padurilor si campiilor , a intalnit-o in zorii unei zile pe frumoasa nimfa Syringa . El i-a admirat gratia si perefectiunea trasaturilor si s-a decis sa ii vorbeasca , insa , speriata , nimfa a dat bir cu fugitii. Pan a incercat sa o urmareasca , dar ea s-a transformat dintr-o data intr-un tufis parfumat de liliac. Pan , indurerat , a izbucnit in lacrimi si apoi a inceput sa colinde padurile , facand bine tuturor celor pe care ii intalnea. In acest fel , Syrunga a devenit numele latin al florii de liliac.
Intr-o alta legenda legenda se spune ca florile de liliac apar atunci cand primavara alunga zapada de pe campuri si inalta soarele in tariile cerului , alaturi de curcubeu. Primavara impleteste apoi razele soarelui cu cele ale curcubeului si incepe sa le arunce pe pamant. Atunci cand primavara ajunge in nord , in tinuturile scandinave , mai raman numai culorile alb si violet , asa ca le presara asupra unor mici tufisuri cu flori minuscule , in acest fel aparand florile de liliac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu