joi, 14 octombrie 2010

Toamna in gradinuta mea de flori




Si ca a venit vorba de flori cred ca avem intotdeauna nevoie sa ne luminam ziua cu ceva frumos, de aceea va propun sa vorbim iar despre flori, florile de toamna de data asta. Florile de crizanteme sunt unele din putinele flori care decoreaza gradinile toamna.

Crizantemele sunt florile toamnei, prin culorile lor inveselesc vremea mohorata de afara.Crizantema, floare ce infloreste in zilele reci ale toamnei tarzii si chiar la inceputul iernii, simbolizeaza nobletea si eleganta. Crizantema, cunoscuta si sub denumirea de “Floarea toamnei”, este una dintre “plantele de onoare”.Crizantema este o planta de toamna foarte indragita. Considerandu-se ca aduc fericire si zambete in casa, crizantemele sunt foarte apreciate in tara de origine, Japonia, unde au chiar si o zi speciala dedicata lor, 9 septembrie, cand se tine Festivalul National al Crizantemei. Crizantemele se planteaza in lunile mai – iunie in sol NU pretentios, parerea mea.Inmultirea crizantemelor se face prin divizarea tufelor (primavara si toamna), prin butasi sau semanarea semintelor primavara, in cazul varietatilor anuale.Toamna crizantemele sunt atractia gradinii, pe care o readuc la viata, o animeaza si ii dau culoare, pana la sfarsitul lui noiembrie chiar, cand deja da zapada, cel putin in gradinuta mea asa a fost si anul trecut si sper sa fie si anul acesta mai ales ca anul acesta am imbogatit gradinuta cu 2 specii de crizanteme: am unele visinii, este al 2-lea an cand infloresc si anul trecut am mai plantat niste radacini de crizanteme pe care le-am primit de la o cunostinta de-a lui mamicuta si am observat ca au alta culoare, sunt alb - galbui. Asa ca in toamna asta am avut o gradinuta mai frumoasa decat anul trecut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu